Personalități în domeniul marketing-ului digital
Fiecare industrie din lume are oamenii săi de bază, cei care au inovat, cei care au influențat, cei care au creat și cei pe care îi ascultă lumea. Știți cum se spune că întotdeauna în spatele unui om puternic se află o femeie puternică sau cum că în spatele unui actor este o întreagă echipă tehnică?
În spatele oricărui mare succes se află o grămadă de alte lucruri care susțin succesul respectiv. Indiferent că vorbim de părinții ce au plătit și muncit pentru o educație la cel mai înalt nivel sau o femeie care a sacrificat tot pentru ca soțul ei să ajungă președinte, întotdeauna un succes fulminant se bazează nu numai pe propria persoană dar si pe alții.
Oamenii care lucrează în marketing, însă, au un statut special. De ce? Pentru că pe ei se bazează toată lumea. Indiferent că ești președinte sau deții o companie de succes sau ești un mare sportiv sau un actor extrem de bun, indiferent cine ești, fără marketing lumea nu va știi că exiști.
Astfel că pot spune cu mâna pe inimă că oamenii de marketing relevanți sunt poate cei mai importanți oameni din lume, pentru că ei se află în spatele fiecărui succes văzut de către public. Haideți să vedem împreună care sunt cei mai importanți oameni de marketing (marketers) ai momentului.
Seth Godin
Pe o piață aglomerată, să te încadrezi în norme înseamnă să eșuezi. Pe o piață plină dacă nu te evidențiezi atunci ești invizibil.
Seth este unul dintre numele cu greutate din industria marketingului. A scris o mulțime de cărți de succes în domeniu, a ținut nenumărate prelegeri, dar a și creat două companii, Squidoo și Yoyodyne, ambele achiziționate de către Yahoo!. Blogul său reprezintă un punct de referință pentru toți ce își doresc o carieră de succes în domeniul marketingului, mai ales al celui digital. Seth este un autor de succes ce a scris până acum 18 titluri. Cărțile care s-au bucurat de cea mai mare apreciere sunt Tribes și Linchpin. Punctele principale ale discuției sale sunt modalitățile prin care poți să îți creezi o audiență proprie, dar și cum să dezvolți capacitatea de a crea valoare prin ceea ce faci. Teoria lui spune că omenirea este atrasă de ceea ce este excepțional, iar pentru a crea excepționalul trebuie să găsești modalitatea prin care să devii unic.
Gary Vaynerchuk
Fucking follow me, right now.
Tatăl lui Gary avea un magazin ce vindea băuturi alcoolice. În 1998 Gary a absolvit colegiul și si-a propus să mărească afacerea tatălui. A transferat mare parte din afacere online, i-a schimbat denumirea, s-a axat mai mult pe vinuri, iar printr-o campanie agresivă de marketing ce a reunit mai multe canale media (magazin online și promovare, marketing pe email, modificarea agresivă a prețurilor, etc) a reușit să crească vânzările de la 3 milioane de dolari anual la 50 de milioane în 2005. Și acesta a fost doar începutul pentru el.
Ceea ce îl face pe Gary diferit față de mulți alți oameni ce activează în domeniul marketingului este faptul că deține acel curaj nebunesc, dar necesar să încerce diverse lucruri noi prin care descoperă punctele forte ale afacerii promovate. Un alt avantaj al său pentru care este foarte apreciat în lumea afacerilor este faptul că spune lucrurilor pe nume. Nu îndulcește nimic, ci îți vorbește pe șleau despre ce probleme ai și ce trebuie să faci.
Gary este fondatorul și managerul companiei de marketing digital, VaynerMedia. Fac o paranteza: vedeți voi nu este vorba despre VaynerchukMedia, pentru că cine ar ține minte tot numele …., ci doar o mică parte ușor de reținut și familiară pentru piața anglofonă.
Gary este și scriitor de succes, dar și unul dintre cei mai solicitați vorbitori pe scenele mondiale, ajungând la câștiguri impresionante din asemenea participări.
Neil Patel
Există un singur element cheie pentru a produce conținut de calitate în fiecare zi … […] Ceea ce trebuie să faci este să îți înțelegi cu adevărat cititorul.
Neil Patel și-a început cariera la vârsta de 16 ani, odată cu primul său website. Și poate că această întâmplare i-a dat un avantaj de ani în domeniul marketingului 😊
Patel este unul dintre cele mai sonore nume în domeniul SEO, Search Engine Optimization, acea parte de tipul „Harry Potter” din marketingul digital. Toți știu că există și este printre noi, dar nimeni nu știe exact unde este și cum o poate folosi. Cu excepția câtorva magicieni, iar unul dintre ei este Neil. Este fondatorul a două companii, Crazy Egg și KISSmetrics și oferă consultanță pentru companii precum Amazon, Viacom, etc. Articolele sale în domeniul SEO, dar și a promovării pe rețelele de socializare sunt printre cele mai citite și căutate în lumea marketingului.
Neil Patel este câștigătorul a nenumărate premii: recunoașterea în topul 10 al antreprenorilor sub 30 de ani de către Președintele Obama, Forbes l-a desemnat ca fiind în top 10 cei mai buni oameni de marketing, iar Wall Street Journal îl consideră unul dintre formatorii de opinie majori ai secolului.
Rand Fishkin
Cea mai bună modalitate de a vinde ceva este să nu încerci să vinzi nimic. Câștigă vizibilitate, respect și încredere din partea acelora care ar putea cumpăra ceea ce vinzi.
Am să vă spun doar un cuvânt: „MOZ”. Dacă ați trecut măcar o dată în carieră pe lângă marketingul digital sau SEO, sigur ați auzit de Moz.
Rand este acel rebel despre care se vorbește în familie de obicei. A renunțat la a-și finaliza studiile universitare pentru a-și deschide propria companie. Nu numai că a deschis-o, dar a creat o companie ce se bucura de un foarte mare succes. „Wizard of Moz” a fost inițial site-ul său, dar datorită popularității sale acum este cunoscut sub nume simplu de Moz. Compania sa creează o serie de aplicații și unelte (tools) pentru monitorizarea diverșilor indicatori legați de traficul pe o pagină web. Toți acești indicatori sunt creați pentru a evidenția necesitatea optimizării anumitor părți ale site-ului companiei pentru a genera mai mult trafic și evident, ulterior mai multe vânzări.
Rand Fishkin, „the Moz”, este de asemenea și autor al unor cărți și ghiduri de „orientare în lumea SEO” și poate de asemenea fi văzut live la diverse evenimente media din domeniul marketingului.
Larry Kim
De ce ai vrea să creezi ceva pe care să nu-l/nu o promovezi?
Larry este o autoritate în domeniul PPC – Pay per Click. În 2007 acesta înființa propria companie, WordStream, care urma să creeze și să lanseze software pentru automatizarea optimizării pentru căutările în motoarele de căutare. Da, Kim este un alt pionier al SEO, dar este unul care a văzut un viitor în automatizarea unor anumite procese repetitive. Acesta a reușit să aducă această companie în topul companiilor cu câștiguri de milioane și a reușit să atragă peste 2000 de clienți din întreaga lume.
Larry este recunoscut drept cea mai importantă autoritate în domeniul PPC, iar colaborările sale se extind pe o gamă largă de platforme de gen. Actualmente, el deține și funcție de CEO a companiei MobileMonkey specializată în marketingul cu ajutorul Facebook Messenger.
Mari Smith
Conținutul este rege, dar gradul de implicare (engagement) este regina și ea conduce întreaga șandrama!
Mari s-a născut în Marea Britanie într-o familie cu alte 4 fete și a venit în Statele Unite, mai exact în San Diego, cu doar 50 de lire în buzunar. Mari a renunțat la studii pentru a-și putea ajuta familia cu bani, muncind de la vârsta de 15 ani. Când oportunitatea s-a ivit să participe la un seminar de business în San Diego nu a stat pe gânduri și a mers cu gândul precis să creeze ceva, să reușească în State. Și chiar așa s-a întâmplat.
Mari Smith este supranumită „Regina Facebook-ului” pentru că se poate spune că ea îl „conduce”. Dacă îți dorești ca afacerea ta să devină bomba zilei pe Facebook, pe ea trebuie să o cauți. Mari este cea pe care o cauți atunci când vrei să ai parte de cea mai bună reprezentare și expunere pe rețelele de socializare. Dacă vrei, de asemenea să înveți cum să folosești rețelele sociale ca un instrument esențial în strategia de marketing a companiei tale atunci poate ar trebui să te gândești să participi la unul dintre seminariile lui Mari.
Am încercat în cele de mai sus să vă prezint cele mai marcante nume din domeniul marketingului, dar acele nume care sunt relevante azi. Este important să cunoaștem principiile de bază ale acestui domeniu, e bine să știm istoria sa și pe ce se bazează. Dar realitatea imediată ne dictează să ne raportăm la ce este azi valabil. Drept urmare, deși e bine să știm care sunt izvoarele marketingului, este poate mai important să cunoaștem formatorii de opinie de azi în acest domeniu.