Noul algoritm al Google pentru SEO
Google face în permanență update-uri și modificări pentru o mai bună experiență a utilizatorilor, iar unele dintre ele nu sunt întotdeauna vizibile, dar de câteva ori pe an apare un update major, care schimbă considerabil algoritmul, iar în urma acestor modificări site-urile pot să observe modificări în poziția pe care o ocupă. Acest lucru nu înseamnă că un site al cărei poziție în cadrul motorului de căutare este mai slab sau mai bun, dar modificările vizează modul în care sistemele evaluează conținutul.
Ultimul update a fost anunțat pe 4 mai 2020, iar Google a avertizat că ar putea dura câteva săptămâni până când va fi pus la punct, iar acesta este motivul pentru care există câteva probleme în acest moment, întrucât rezultatele și pozițiile site-urilor se schimbă de la oră la oră sau de la zi la zi. Problema se datorează faptului că este dificil să se implementeze toate schimbările în mod global.
Instrucțiunile Google rămân aceleași ca în trecut referitoare la gestionarea modificărilor în urma update-ului, iar dacă o pagină are o performanță mai slabă în urma unei schimbări de algoritm, administratorul ar trebui să se concentreze pe conținutul său și să treacă în revistă următoarele întrebări:
- Conținutul oferă informații, analize și studii originale?
- Conținutul oferă o descriere completă, substanțială și inteligibilă a subiectului?
- Conținutul folosește mai multe surse cărora le adaugă valoare, sau este doar o simplă copiere a unor informații?
- Titlul oferă un rezumat descriptiv și informativ al conținutului?
- Titlul folosește formulări exagerate?
- Este genul de pagină pe care ai vrea să o salvezi, recomanzi sau distribui?
- Conținutul e scris de un expert sau de o persoană care are cunoștințe asupra subiectului?
- Conține acesta erori?
Mai multe industrii au fost afectate în mod diferit, în funcție de țara de origine. De exemplu, site-urile legate de sănătate din Germania au scăzut în ranking, iar în Marea Britanie au avut de pierdut cele de muzică; alte pagini care au avut de suferit în urma modificării algoritmului au fost cele legate de știri, fitness, nutriție, știință și știri medicale, finanțe și bănci, divertisment și istorie. Scăderea ranking-ului pentru unele site-uri de știri poate fi explicată prin faptul că Google le consideră mai puțin credibile în comparație cu altele, întrucât tot procesul de diseminare între pagini diferite se bazează pe conținutul acestora. Când vine vorba despre site-uri care performează mai bine decât altele, trebuie luat în considerare nu ce e greșit cu cele care au scăzut, ci ce fac corect cele care au câștigat o poziție mai bună. Conform Google, conținutul trebuie să aibă un E-A-T (Expertise, Authoritativiness, Trustworthiness) puternic. Motorul de căutare utilizează un amalgam de semnale diferite pentru a determina ce conținut este bun.
În general, conținutul care a fost afectat se poate reabilita în urma unui nou update, iar acesta nu trebuie să fie neapărat unul major; conținutul poate fi revizuit și atunci când apar update-urile mai mici, care nu sunt observate în general. Motorul de căutare nu recunoaște conținutul într-o manieră umană, dar recunoaște semnale ce ajută la înțelegerea modului în care persoanele determină dacă o pagină este sau nu relevantă.
Industria de optimizare SEO va beneficia de pe urma modificării de algoritm, ca întotdeauna, iar cu cât este mai schimbător update-ul, cu atât mai mare nevoie va fi de o persoană care să contracareze aceste alterări pentru a optimiza site-urile conform noilor cerințe impuse. Din acest motiv, companiile vor trebui să aloce o parte de buget pentru a-și readuce sau menține paginile în topul motorului de căutare.
Deși multe persoane nu sunt mulțumite de schimbările apărute și modul în care au fost afectate de importanța pe care le-a atribuit-o algoritmul, Google dorește să facă update-uri constante, astfel încât să ofere servicii mai bune de la an la an.