Noile funcții de shop online de pe Facebook și Instagram
Consumatorii actuali au migrat către noi forme de cumpărare, iar existența unui magazin fizic nu mai este esențială, un aspect ce poate implica o scădere de costuri aferente chiriei, utilităților și a mentenanței. Mutarea activității în mediul online implică, desigur, alte probleme de administrare, de la o persoană care să gestioneze paginile de social media, și dezvoltarea unui site cu magazin online integrat și crearea unui conținut atractiv, care să pună în cea mai bună lumină produsele, până la investirea unor sume de bani considerabile pentru reclame plătite pe Facebook și Instagram.
Platforma Facebook încearcă să înglobeze din ce în ce mai multe funcții și este într-o continuă dezvoltare; mereu apar elemente noi, precum Video și Marketplace, iar cele deja existente sunt întotdeauna modificate și îmbunătățite. Acest aspect are la bază ideea că Facebook a ajutat mereu utilizatorii să se conecteze cu ceea ce iubesc, referindu-se nu doar la familie și prieteni, ci și la brand-urile și produsele favorite. Ani la rând, persoanele au folosit platforma pentru a cumpăra și vinde produse, chiar înainte să apară opțiunea de Marketplace, când persoanele postau o poză cu un produs și scriau că acesta este de vânzare.
Din moment ce această utilizare exista deja, Facebook a dorit să instituționalizeze cumpărăturile prin intermediul platformei sale și să creeze un nou mod de a cumpăra online, dorind să ajute micile afaceri să se adapteze și să ajungă la o audiență mai mare, mai ales în contextul de față, când multe magazine se închid, și majoritatea doresc să se reorienteze către mediul online.
Facebook Shop
Opțiunea de Facebook Shop ajută antreprenorii să creeze în mod gratuit un singur magazin online care să poată fi accesat cu ușurință atât de pe Facebook, cât și de pe Instagram. Poți alege produsele pe care vrei să le prezinți și apoi poți modifica aspectul magazinului pentru a rezona mai bine cu brand-ul. Oricine poate seta această funcție pe pagina sa de business, indiferent de mărimea și de bugetul afacerii, pentru a se conecta cu audiența.
Persoanele pot găsi Facebook Shops pe profilele de Facebook și Instagram ale firmelor pe care le urmăresc, sau le pot descoperi în stories și reclame plătite. Din Shop pot vedea întreaga colecție, pot salva produsele de care sunt interesate și pot plasa o comandă. În plus, dacă cineva are nevoie de ajutor, sau de informații cu privire la un produs, Facebook Shops permite ca audiența să interacționeze cu vânzătorii prin intermediul WhatsApp, Messenger sau Instagram Direct.
Prin intermediul noii funcții, persoanele vor putea să adauge câte produse doresc, fără o limită, creând un inventar organizat în diferite colecții, astfel încât să permită clienților să le caute, în funcție de categoria care îi interesează. În plus, interfața va permite să analizezi vizualizările, click-urile și numărul de produse cumpărate.
Instagram Shop
În această vară va fi introdus și Instagram Shop, un nou mod prin care poți descoperi și cumpăra produse chiar în Instagram Explore. Vei putea filtra produsele în funcție de categorii, precum îngrijire personală, îmbrăcăminte sau produse pentru casă. Funcția va apărea inițial în SUA, iar mai târziu va fi introdusă în bara de navigație a aplicației, pentru a facilita accesul.
Live shopping
Până acum, brand-urile care voiau să prezinte produsele lor foloseau diferite aplicații pentru a-și scoate în evidență produsele, dar acum va fi mai ușor să le eticheteze din catalog sau din Facebook Shop înainte să posteze, iar acestea vor fi arătate în partea de jos a unui video, astfel încât urmăritorii să poată să le cumpere.
În plus, Facebook testează moduri prin care să conecteze clienții cu afacerile, prin oferirea de premii și puncte – precum puncte bonus la cafeneaua ta preferată, care să poată fi ușor de accesat.
Aceste funcții sunt abia la început, și se vor dezvolta în următoarea perioadă, dar cu siguranță va trebui să ai în vedere să îți dezvolți magazinul online și pe Facebook și Instagram, dacă vrei ca produsele tale să ajungă mai ușor în atenția publicului vizat.