Indexarea Mobile-First și modul în care este afectată poziția dvs. în motoarele de căutare

mobile first indexing

Să recunoaștem acest lucru – ca marketeri digitali, știm că publicul nostru consumă cel mai adesea conținutul nostru pe dispozitivele mobile. Potrivit Google, 60% din căutările pe Web se fac de pe un smartphone.

Ce este Indexarea Mobile-First?
Webmasterii s-au concentrat de mult timp asupra necesității optimizării pentru device-urile mobile, dar cu indexarea mobile-first, Google va recompensa companiile care au site-uri mobile sau cu design responsive. Iată modul în care Google justifică eforturile continue de a prioritiza indexarea mobile-first:

„Pentru a recapitula, sistemele noastre de indexare și de clasificare au utilizat în mod obișnuit versiunea desktop a conținutului unei pagini, ceea ce poate cauza probleme pentru utilizatorii efectuează căutări de pe dispozitive mobile, atunci când versiunea este foarte diferită de versiunea mobilă. Indexarea mobile-first înseamnă că vom folosi versiunea cu design optimizat pentru device-uri mobile a paginii pentru indexare și clasare, pentru a ajuta mai bine utilizatorii noștri – în primul rând pe cei ce utilizează device-uri mobile – să găsească ceea ce caută.

Se numește mobile-first deoarece nu se indexează strict doar conținutul optimizat pentru device-uri mobile: de exemplu, în cazul în care un site nu are o versiune mobilă, site-ul desktop poate fi inclus în indexare, însă este recomandat să începeți cât de curând să vă adaptați site-ul cu un design responsive.

Cum este afectat SEO?
Dacă site-ul dvs. a fost construit cu un design de site web responsive, atunci ar trebui să fiți în regulă. Dar veți dori să vă asigurați că aveți conținutul dvs. optimizat pentru platformele mobile și că timpii de încărcare ai paginilor sunt în parametrii buni.

Din fericire, Google a evidențiat câteva dintre cele mai bune practici pentru indexarea mobile-first, pentru a vă asigura că SEO-ul dvs. nu este afectat și că pozițiile dvs. în clasamente rămân în concordanță. Potrivit Google:

– Site-ul dvs. optimizat pentru device-uri mobile ar trebui să aibă același conținut ca site-ul dvs. desktop, să nu existe diferențe. Dacă site-ul dvs. mobil are un conținut mai mic decât site-ul dvs. desktop, trebuie să vă gândiți să actualizați site-ul mobil astfel încât conținutul său principal (text, imagini și videoclipuri) să se coincidă cu site-ul dvs. desktop.
– Datele structurate ar trebui să fie prezente în ambele versiuni ale site-ului dvs. Asigurați-vă că URL-urile din datele structurate din versiunile mobile sunt actualizate la adresele URL mobile.
– Metadatele ar trebui să fie prezente în ambele versiuni ale site-ului. Asigurați-vă că titlurile și meta descrierile sunt echivalente în ambele versiuni ale site-ului dvs.
– Verificați ambele versiuni ale site-ului dvs. în Consola de căutare Google pentru a vă asigura că aveți acces la date și mesaje pentru ambele versiuni.
Google a început să lanseze noul algoritm la sfârșitul lunii aprilie, dar nu toată lumea a fost afectată încă. Fiți în căutarea unei notificări prin intermediul Search Console, care vă va avertiza când site-ul dvs. a fost migrat la indexarea first-mobile.

Dacă doriți o mai bună înțelegere a modului în care indexarea mobile-first și designul site-urilor responsive vă afectează organizația, contactați-ne la emedialab. Implementarea ultimelor tehnologii web este una din specialitățile noastre.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *