De ce să folosești Ads Manager și nu Boost Post
Conform techcrunch.com peste 2 miliarde de utilizatori folosesc Facebook lunar. Aceștia sunt 2 miliarde de persoane care pot cumpăra sau folosi o grămadă de servicii sau produse pe care le poți tu promova cu ajutorul Facebook. Deci de ce să îi pierzi?
Oricât de multă publicitate negativă sau lipsă de interes din partea celor mai tineri a cunoscut această rețea de socializare de-a lungul timpului a rămas unul dintre coloșii din domeniul socialului. De altfel, pentru cei ce încă nu știu, este bine să afle că Facebook a achiziționat și Instagram.
Pentru a te putea folosi de Facebook la adevărata sa valoare de marketing va trebui să apelezi la instrumentele de promovare puse de către acesta la dispoziția companiilor.
Ce este Boost Post?
Boost Post este cea mai simplă metodă de publicitate plătită a Facebook. Este foarte preferată de cei ce nu au deloc sau au foarte puține cunoștințe legate de marketingul pe Facebook. Nu este complicat și oferă doar câteva opțiuni de a promova o anumită postare pe Facebook.
Atunci când apeși butonul Boost post Facebook te va întreba:
1. Cui dorești să te adresezi – și aici ai două variante: persoanelor care au dat deja like paginii tale și prietenilor acestora SAU unei audiențe targetate
Este inutil să te adresezi celor care au dat like pentru că nu știi exact de ce au făcut-o, iar prietenii lor pot să nu aibă nicio legătură cu ceea ce vrei tu să promovezi. Așa că mergi pe varianta de targetare a unei audiențe. Și aici vei putea selecta țările, vârsta, sexul și până la 10 pasiuni/interese ale acestora.
2. Care este bugetul maxim pe care dorești să îl aloci pentru această acțiune
3. Pentru cât timp dorești ca postarea respectivă să beneficieze de Boost
Ce este Ads Manager?
Ads Manager sau Facebook Ads sunt varianta complicată de promovare pe Facebook. Pentru aceasta va trebui fie să angajezi un profesionist în acest tip de promovare sau să citești și să înveți tu despre această modalitate. Ideea este, că deși aceasta este varianta mai complicată este de altfel și cea mai complexă. Dacă folosești Ads Manager vei putea să alegi următoarele:
1. Vei deține controlul creativ asupra postării promovate. Tu vei crea cum dorești respectivul anunț.
2. Îți oferă o gamă extrem de mare de posibilități de targetare
3. Îți dă posibilitatea de a folosi Conversion Pixel
4. Variante diferite de a bugeta respectivul anunț: poți plăti în formatul click per post sau poți alege să folosești o sumă de bani zilnică sau într-un anumit interval orar, etc
5. Poți crea variante specifice de obiective pe care îți dorești să le atingi cu respectivul anunț
6. Să alegi platforme diferite de promovare pentru anunțul respectiv: Instagram, Facebook Newsfeeds, sau doar Facebook mobile sau doar varianta desktop, etc
De ce să folosești Ads Manager în loc de Boost Post?
Scopul lui Boost Post este să îți aducă click-uri pe site. Dacă acestea au vreun rost sau vreo importanță nu are legătură cu scopul Boost. Găsirea de lead-uri este specific lui Ads Manager. Degeaba ai 300 de oameni care dau click pe anunțul tău, dacă doar 2 se gândesc poate să devină potențiali clienți. Mai bine ai 10 vizite targetate clar din Ads manager din care probabil ca măcar 5 vor deveni cu adevărat clienții tăi.
Ads manager este de asemenea dedicat celor care doresc să investească în promovarea pe rețelele de socializare pe termen lung. Sunt campanii, nu doar anunțuri răzlețe. Acest tip de promovare trebuie să facă parte dintr-o strategie clară și coerentă în întregul mediu online.
Facebook Ads îți oferă control absolut asupra tuturor aspectelor promovării tale: multiple variante de targetare, posibilități de bugetare diferite, control creativ, instrumente de măsurare a conversiei. Am menționat mai devreme unul dintre aceste instrumente, unul foarte important, și anume: Pixel. Acesta este o secvență de cod furnizată de către Facebook pentru a putea urmări efectul pe care îl are anunțul respectiv în afara Facebook. Acest cod se introduce în tagurile HEAD ale paginii tale și el va semnala Facebook momentul în care a fost vizitat site-ul tău, dar și momentul în care s-a produs cumpărarea produsului promovat în reclamă.
Dacă îți dorești ca promovarea pe Facebook să fie eficientă și să își atingă scopul de a crea mai multe vânzări, atunci va trebui să alegi Ads Manager. Deși Boost Post pare simplă și ieftină este o cursă în care mulți pică din necunoștință de cauză. Decât să încerci tu însuți să descurci desișul Ads Manager cel mai bine este să ceri ajutorul. Adresează-te celor ce au experiență în promovarea pe Facebook pentru a te asigura că îți cheltui banii și resursele cât mai bine.