5 modalități de a crea continut pe platforma Instagram
Dacă te gândeai că este greu să găsești subiecte și variante de conținut pe site-ul și blogul aferent, atunci adaugă la aceste eforturi și conținutul pe care trebuie să îl creezi pentru rețelele de socializare. Azi este absolut obligatoriu să creezi un cont de companie pe una dintre rețelele de socializare, cea preferată de potențialii tăi clienți. De multe ori prezența ta pe Facebook sau Instagram este mai importantă decât cea de pe web.
Oamenii sunt extrem de ocupați și se feresc de cele mai multe ori de citirea informațiilor lungi. Este mai ușor să parcurgi informațiile pe Instagram. Aici ai poze și scurte descrieri, deci nu e ceva ce îți ia așa mult timp.
Problema este că pentru a putea fi urmărit de clienții tăi și a le suscita interesul trebuie să creezi un ritm constant de postări pe Instagram. Și va trebui să îl și respecți. Faptul că cei ce urmăresc văd că ceea ce tu postezi este constant îi va face să aibă încredere în tine, în produsul sau serviciul tău.
Iată mai jos 5 modalități simple de a crea conținut pentru contul de Instagram al companiei, în special atunci când îți lipsește inspirația.
Colaborează cu formatorii de opinie (influenceri)
Formatorii de opinie sau influencer-ii sunt „un instrument” incredibil de avantajos pentru orice companie sau afacere. Acestea sunt persoane care au deja o bază foarte mare de urmăritori și sunt evident specializați pe un anume domeniu. Ei creează opinii și trenduri, de aceea beneficiază de încrederea urmăritorilor lor.
Asocierea, colaborarea cu un influencer relevant din industria ta îți va duce nu numai urmăritori în plus, dar va crea și conținut pentru tine. Formatorii de opinie sunt în general persoane care dedică un timp lung prezenței lor online, pe Instagram. Sau câteodată fac doar asta. Aceasta le permite să posteze foarte mult conținut.
Folosește-te de conținutul creat de utilizatori
Probabil că dacă lucrezi în marketingul online de o vreme ai auzit deja de UGC – User Generated Content. Cea mai bună și frumoasă modalitate de a crea conținut. Aceasta este valabilă însă doar dacă deja ai o baza largă de urmăritori.
Instagram este platforma cea mai bună pentru a motiva utilizatorii să împartă cu tine și ceilalți diverse poze indicate de tine. Este vorba despre imagini create de ei și sunt mulți cei care doresc să își expună partea artistică sau fun în a crea o poză.
Mai mult decât atât, o variantă extrem de bună pentru a genera conținut creat de utilizatori este să creezi un concurs, o competiție. Astfel, trimițând conținut pentru tine utilizatorul va avea și ceva de câștigat: un produs de-al tău, o reducere sau pur și simplu un feature exclusiv pe pagina ta web sau pe contul Instagram.
Alege ce este relevant
Cercetează-i un pic pe cei care te urmăresc. Descoperă ce anume îi preocupă, ce îi necăjește și ce ii face să vibreze emoțional. Este ușor să descoperi aceste lucruri pentru că de obicei interesele acestora poartă un hashtag. Ia atitudine în sprijinul acelor subiecte sociale care îi preocupă pe aceștia. Creează campanii precum conștientizare ecologică sau combatere a risipei sau împotriva inegalității salariale dintre sexe, etc. Oamenii vor găsi astfel în tine un apărător al cauzelor bune, ba mai mult, vor vedea că îți pasă și nu vrei doar să câștigi bani.
Verifică de asemenea care sunt hashtag-urile folosite de concurența ta, dar și cele utilizate frecvent de către influencer-ii din industrie. Poți folosi un instrument pentru descoperirea hashtag-urilor cu rată mare de utilizare, dar de asemenea poți căuta și singur. Atunci când cauți un hashtag pe Instagram în tabul de căutare, vei descoperi că vei primi rezultatele pentru toate variantele în care apare cuvântul căutat și numărul de postări în care este utilizat. Astfel, îl vei putea selecta sau crea pe acela care are cel mai mare potențial pentru a crea răspunsuri.
Spune o poveste
Crearea unei povești în jurul unui produs sau a unei companii va ajuta întotdeauna la dezvoltarea unei relații durabile cu potențialii clienți. Oamenii reacționează emoțional atunci când empatizează cu o poveste. Chiar dacă pare ciudat să povestești ceva pe o platformă dedicată imaginilor, nu este așa. Aceasta pentru că și imaginile pot spune povești.
Dacă ești deschis publicului tău și vei încerca să găsești povești de spus prin imaginile tale, vei descoperi că în scurt timp ai creat deja o comunitate pe Instagram.
Pentru a putea găsi subiecte pentru poveștile spuse de tine încearcă să răspunzi unor întrebări simple. Spre exemplu, de ce ai pornit afacerea, când ești cel mai inspirat să creezi lucruri noi, care sunt obstacolele întâlnite de tine, care sunt cele mai noi realizări ale tale, etc. Răspunsul la fiecare dintre aceste întrebări duce la o poveste.
Exemplifică
Postează imagini sau materiale video care exemplifică felul în care se poate folosi un produs sau un serviciu oferit de tine.
Publicul preferă acele companii sau produse care le arată modalități inventive de a folosi ceea ce oferă. Mai mult decât atât, atunci când sugerezi variante de prezentare sau folosire, oamenii pot descoperi chiar că au nevoie de produsul tău deși nu ar fi crezut asta inițial.
Este o practică foarte des întâlnită în special la companiile ce oferă produse fashion. Dacă spre exemplu vinzi pantofi, poți propune poze cu ținute cu care se potrivesc aceștia. Dacă să spunem că vinzi un aliment, poți propune o rețetă inventivă cu acesta, alături de o poză cu produsul final.