5 moduri prin care crești organic pagina ta de Facebook

Pagina de web a afacerii tale este insuficientă azi. Indiferent cât de mulți vizitatori ai pe aceasta și cât de bine ți se pare că este totul online din punctul tău de vedere, nu este îndeajuns să te folosești de un singur instrument online.

Azi, dacă îți dorești să ai succes și să convingi cât mai mulți oameni că tu vinzi un produs sau un serviciu bun va trebui să te adresezi prin mai multe canale online. Așa că dacă nu comunici cu publicul tău, potențialii și actualii tăi clienți fie pe toate rețelele de socializare, fie pe acela care este mai relevant pentru aceștia, vei pierde foarte mult teren în fața competiției din domeniul tău.

Dintre rețelele de socializare existente acum și cu adevărat importante din punctul de vedere al capacității de atragere a utilizatorilor, poate că cel mai important este Facebook. Iar motivul este că acesta se adresează unei plaje de vârstă, dar și culturală mult mai largi decât pentru celelalte platforme.

Cu Facebook te poți promova în două moduri principale: gratuit sau cu bani. Facebook oferă o grămadă de variante plătite de promovare, dar pe de altă parte, la fel ca în cazul Google, există si posibilitatea de promovare organică. Dacă investești timp și resurse în creșterea paginii tale Facebook la căutări, vei reuși să devii important chiar și fără bani. Iată mai jos câteva variante deja testate.

  1. Creează conținut relevant pentru publicul tău

 Probabil că v-ați plictisit deja de sintagma „Content is king” („conținutul este rege”). Dar, din păcate, indiferent de mediul în care vei publica ceva, conținutul va fii întotdeauna extrem de important. Este inutil să postezi pe pagina ta de Facebook lucruri copiate de la alții sau total irelevante. Poate că ți se pare că este o mare presiune că pe rețelele de socializare trebuie să postezi în mod constant. Și atunci dacă ai ratat o zi de postare și se pare că ai pierdut 1000 de like-uri și 5 clienți. Dar realitatea este foarte diferită de ceea ce crezi tu în contextul de azi.

Ideal este să postezi conținut pe pagina de Facebook de câteva ori pe săptămână, mai degrabă decât zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi. Important este mesajul și ceea ce postezi, nu doar să înghesui o grămadă de lucruri neimportante și irelevante doar de dragul de a posta ceva.

Este foarte important să îți cunoști publicul și să știi exact care este segmentul tău de posibili clienți. Și aflând asta le vei putea vorbi „pe limba lor”. Voi ilustra mai jos cum puteți găsi oamenii „voștri”, dar ceea ce e important este să scrieți pentru că vă doriți să transmiteți ceva, nu doar de dragul de a umple un spațiu.

  1. Alege ora optimă de postare

Poate că tu crezi că ora la care alegi să publici conținutul tău pe Facebook nu are nicio legătură cu succesul acestuia. Dar această idee este greșită.

În funcție de publicul tău, cei cărora îți dorești să te adresezi există o oră sau mai degrabă un interval orar când este optim să li te adresezi publicând o postare nouă pe Facebook.  În funcție de meserie, sex, vârstă, condiție socială, etc oamenii au ore diferite la care verifică conținutul online. Conform unor studii realizate în Statele Unite, orele optime pentru ca cineva să citească atent ceea ce ai scris și eventual să și dea like unei postări sunt undeva între 1300 și 1500. Dar aceasta s-ar putea să nu fie valabil pentru România sau pentru publicul căruia vrei să i te adresezi.

Un adolescent la liceu, un om care lucrează de acasă, un părinte care lucrează, un părinte care nu lucrează, cineva care călătorește mult … toți acești oameni au momente de pauză diferite în care se pot delecta cu un pic de social media. De aceea este important să știi care e cea mai bună oră la care te poți adresa unui grup țintă și să te și folosești de acesta.

  1. Colaborează cu influencer-ii (formatorii de opinie)

 Oamenii au mai degrabă tendința să creadă recomandările și opiniile prietenilor sau a celor pe care îi admiră și ale căror sfaturi le urmează de obicei. Ba mai mult, un formator de opinie poate arăta într-un mic video cam cum l-a ajutat sau îl ajută produsul sau serviciul respectiv.

Conform unor studii, lumea este mai înclinată să aibă mai multă încredere într-un influencer de pe rețelele sociale, decât într-o celebritate care susține produsul sau serviciul vândut de tine.

Din păcate există foarte puțini asemenea formatori de opinie care vor fi de acord să sprijine compania ta sau unul dintre produsele acesteia în mod gratuit. Poți încerca să cauți un influencer care ar putea chiar folosi produsul tău și chiar să îi placă sau căreia ai putea să-i propui o colaborare de tip barter (serviciu contra serviciu).

  1. Folosește unelte (tool-uri) pentru informații metrice

 Pentru a putea descoperi care sunt modalitățile prin care te poți adresa mai bine celor ce ar putea fi interesați de ceea ce vinzi tu, te poți folosi de diversele unelte ce măsoară și raportează traficul organic.

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să studiezi un pic modalitățile în care funcționează algoritmul de căutare Facebook. Acesta se uită la ce postează prietenii tăi, cine anume a postat poveștile respective inițial, tu ai comentat la postarea respectivă, este relevantă pentru tine?

O unealtă extrem de importantă pentru tine este pusă la dispoziția ta chiar de către Facebook și se numește Facebook Insights. Acest instrument îți va arăta foarte multe amănunte legate de vizitarea paginii tale Facebook: câte like-uri ai avut și în ce interval orar, de pe ce pagini au ajuns vizitatorii la pagina ta Facebook, care sunt oamenii care au vizitat pagina ta în termeni demografici, care postări au fost mai vizitate și care au avut parte de mai multe like-uri, etc.

  1. Găsește modalități de a suscita interesul

 În funcție de publicul țintit de tine va trebui să alegi acel tip de conținut care să le placă cât mai mult. Pe baza informațiilor obținute de la punctul anterior vei putea să deduci care tip de conținut este mai vizionat de către audiența ta: text, video, imagini, audio, etc.

Pe lângă acel tip de conținut care-i interesează pe cei ce te urmăresc, există și subiecte sau acțiuni sociale care sunt de mare interes pentru cei ce ar putea deveni viitorii tăi clienți. Este important să te implici și să susții brand-ul tău nu numai cu prețuri mici sau calități extraordinare legate de produsul tău, ci și cu idei, opinii și păreri. Din ce în ce mai mult oamenii aderă la ideea unui brand, mai degrabă decât la produsul sau serviciul oferit de acesta.

Poți fi tentat să neglijezi anumite aspecte ale imaginii tale online, poate din cauza lipsei de fonduri sau poate din neștiință. Nu trebuie să uiți însă că rețelele de socializare sunt poate cel mai important mediu de comunicare în masă. Nu te poți uita la TV sau la știri 5 minute înainte de prânz sau alte 10 minute la cafeaua de dimineață. Preferi ceva cu care „să pierzi timpul”, să te relaxezi un pic, iar acel ceva cu siguranță va fi o rețea de socializare, așa că nu neglija, Facebook sau Instagram sau chiar, de ce nu, TikTok…


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *