Trenduri ale platformei de socializare Facebook in 2020

Facebook…. Îmi aduc aminte că în 2007 oamenii vorbeau despre Facebook ca și cum era ceva extraordinar. Apoi aș putea spune că doi ani mai târziu, dacă nu aveai Facebook, nu prea aveai relevanță în mediul celor de o anumită vârstă … Pentru ca, nu de multă vreme cei deja trecuți de 18 – 20 de ani să decreteze că Facebook e „varza” și că nimeni nu îl mai folosește. Și astfel, a fost un moment în care generația tânără, care se presupune că folosește Internetul cel mai mult, a renunțat la Facebook.

Apoi, în 2013 a fost scandalul cu Cambridge Analytica care a aruncat un alt con de umbră și întrebări spre această rețea de socializare faimoasă.

Într-un fel părea că Facebook și-a găsit sfârșitul, dar, nu! Facebook a făcut achiziții de aplicații și rețele de socializare și a implementat o serie de caracteristici și servicii pe care nimeni nu le gândea și a rămas în fruntea listei. Așa că, este important să vorbim în fiecare an despre tendințele ce se prefigurează pentru anul ce va urma. Acum vorbim despre trendurile de promovare pe Facebook in 2020.

Stories

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg este unul dintre cei care a afirmat că viitorul aparține conținutului de tip stories. Deși acest tip de feature nu a fost inventat de Facebook, el constituie unul dintre elementele principale ce vor continua să aibă parte de succes din ce în ce mai mult pe rețelele de socializare.

Motivația este destul de simplă: acest tip de conținut este promovat în mod special pe rețelele de socializare. Stories apare la începutul newsfeed-ului tău atunci când deschizi pagina ta de Facebook. Mai mult, acele Stories ce nu au fost vizualizate de tine sunt marcate special, aproape că te „forțează” să le vizualizezi.

Stories sunt un tip de partajare a informației care adaugă un plus de personalizare, pentru că acestea arată o informație sau poveste relevantă la momentul publicării pentru respectivul user care a creat-o. Mai mult decât atât, în condițiile existente, în zilele noastre Stories suportă o varietate de modalități de setare a confidențialității și a gradului de distribuire.

Funcționalitatea Stories se comportă foarte bine pe dispozitivele inteligente. De cele mai multe ori este mai ușor să vizualizezi un Story de pe Wall-ul tău de Facebook, decât să dai scroll să urmărești toate postările. De fapt, de cele mai multe ori postările mai vechi de câteva zeci de minute se pierd tocmai datorită lipsei de răbdare a utilizatorului. Stories se află la începutul paginii, iar când utilizatorul este pe un dispozitiv mobil acest fapt capătă o relevanță deosebită.

Conținutul video rămâne în continuare important

Conținutul video rămâne în continuare cel mai vizionat din simplul motiv că este foarte ușor de procesat de către mintea omului. Dintotdeauna filmul a fost mai ușor de văzut și procesat decât conținutul scris, de citit.

Conform statisticilor existente pe Facebook sunt vizionate peste 8 miliarde de materiale video zilnic. Drept urmare, va trebui să vă îndreptați spre crearea a câtor mai multe materiale video, dar și spre realizarea de reclame în același registru. Adică va trebui să vă concentrați pe crearea de spoturi Facebook Ads care să conțină video, mai degrabă decât imagini.

Concentrare pe grupuri și comunități (Groups)

Ceea ce creează secțiunea de Groups este o oportunitate unică de a reuni niște oameni cu aceleași interese și/sau curiozități și/sau interese sub același acoperiș. Acoperiș care îi va „hrăni” în mod constant cu informații și fapte relevante pentru ei. Nu vor fi acei „prieteni” care au un interes comun cu tine sau „prieteni” de la muncă sau de complezență pe care îi adaugi acolo ca să nu se supere nimeni. Grupurile sunt entități care sunt legate de cel puțin un interes comun.

Facebook a anunțat că în curând vor integra o funcționalitate în Ads care să le permită companiilor să se adrese în mod clar și personal anumitor grupuri funcție de interes. Nu se știe exact cum vor fi integrate elementele de confidențialitate în această componentă, dar ceea ce se știe în mod sigur este că grupurile vor avea o pondere importantă.

Facebook Live

Acest tip de angajament al companiei față de clientul său potențial creează extrem de multe conversii în clienți reali. Și aceasta pentru că duce la crearea unei relații foarte directe între companie și client. Transmiterea unui webinar, a unei conferințe sau chiar a unui concert drept bonus apropie foarte mult clientul. De ce? Pentru că ceea ce se află în spatele ecranului laptop-ului sau a telefonului tău inteligent prinde viață. O transmisiune live are un impact mai mare decât orice altă înregistrare.

În plus, așa cum menționam mai sus, faptul că acest live are o componentă video face ca întreaga experiență a clientului să fie nu numai foarte personală, dar și extrem de facilă.

Integrarea Inteligenței Virtuale (realitate virtuală și realitate augmentată = VR și AR)

Realitatea Augmentată a fost integrată încă din septembrie anul trecut (2019) în crearea de anunțuri pe Facebook. Toți cei care doresc acest tip de publicitate se pot folosi de un instrument special pus la dispoziția lor, denumit Spark AR Studios.

În trecut, Facebook a ținut pasul cu tendințele în materie de efecte vizuale folosind-se de Camera Effects Platform și Facebook Spaces. Acum, aceste funcționalități vor integra elemente de Inteligență artificială. Astfel, fotografiile 2D se vor putea transforma în reprezentări 3D.

Există deja și vor lua mare amploare campaniile interactive ce se bazează pe elementul de Realitate Augmentată. Cel mai bun exemplu de până acum este campania firmei de cosmetice MAC care le permite utilizatorilor să încerce „virtual” rujurile acestora.

Iar lucrurile vor merge mai departe pentru că una dintre funcționalitățile nou introduse de către Facebook in 2020 va fi recunoașterea locației și a obiectelor. Spre exemplu, imaginea unei sticle de vin va putea atrage automat informațiile legate de eticheta sa.

La fel ca toate tehnologiile existente azi, Facebook in 2020 evoluează spre a fi din ce în ce mai util nu numai celor ce îl vizitează zi de zi, dar și acelora care investesc bani pentru a se promova pe această platformă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *