Top 10 cele mai importante lucruri pentru optimizarea SEO

Ce este SEO și de ce este atât de important pentru orice afacere care dorește să aibă succes? SEO se traduce ca Search Engine Optimization, adică, Optimizarea unui site pentru Motoarele de Căutare. Această ramură specializată a marketingului digital a apărut ca un răspuns necesar la modificările continue și neprevăzute ale algoritmilor de căutare folosite de motoarele de căutare. Pe măsură ce timpul trece „roboțeii”, crawler-ii motoarelor de căutare ce determină relevanța unei pagini devin din ce în ce mai inteligenți. Aceștia învață din ce în ce mai mult cum „să gândească” aproximativ la fel cu o ființă umană. Astfel, ei au capacitate de a determina ce pagină este mai bună din toate punctele de vedere decât alta și să le claseze în funcție de aceste atribute. Mai mult decât atât, orice încercare de „păcălire” a acestora are ca rezultat imediat penalizarea site-ului respectiv. Astfel poți oricând să te trezești de pe poziția 10 direct pe poziția 100, ceea ce înseamnă că ești aruncat pe pagina 4 sau 5.

De aici apare necesitatea unui departament SEO sau a angajării unei agenții de SEO care să se ocupe de acest aspect al site-ului tău. Astfel nu va exista nicio greșeală care să poată duce pe neștiute la o penalizare.

În același timp este bine să știi și tu ce este relevant pentru SEO, pentru a știi ce să ceri și ce să verifici. Iată mai jos cele mai importante 10 lucruri esențiale pentru o optimizare corectă.

1. Viteza de încărcare a site-ului

Răspunde la întrebarea aceasta: dacă accesezi un site care nu se încarcă instantaneu ce faci? Aștepți sau închizi tabul și te îndrepți spre o altă variantă? Pleci, în mod clar.

Nu mai suntem la începutul anilor 2000 când peste 40% din site-uri se deschideau în 5 minute, și doar o parte din cei norocoși aveau acces la Internet prin fibră optică. Suntem în anul telefoanelor mobile care pot face orice, iar conexiunea la Internet are viteze care zboară. Drept urmare răbdarea utilizatorului s-a micșorat. Conform statisticilor 40% dintre utilizatori renunță la a mai vizita un site dacă acesta se încarcă într-un timp mai lung chiar și cu 1 secundă peste 3 secunde.

Pentru a putea îmbunătății viteza de încărcare a site-ului trebuie să renunți la imaginile mari, la widget-uri sau layouturi care îngreunează încărcarea paginii, scripturi Java, etc. În esență păstrează doar acele elemente ce se încarcă repede sau găsește alternative care să nu îți micșoreze viteza de încărcare.

2. Descrierile meta

Descrierile meta sunt un element extrem de important pentru motoarele de căutare, chiar dacă mulți îl neglijează la optimizare. Descrierile meta sunt acele descrieri legate de diversele pagini ale tale pe care cel care le caută le vede în paginile de rezultate. Evident că dacă nu ai creat nicio descriere sau aceasta nu are nicio legătură cu conținutul tău, nimeni nu va da click pe linkul către site-ul tău, iar tu vei ajunge la coada listei. Dacă tu nu creezi nicio descriere meta, Google va crea el, va tăia o bucată din homepage-ul tău și o va pune acolo. Dar tu nu vrei asta, nu vrei să lași o informație așa importantă la întâmplare. Trebuie să te folosești de acest avantaj. Ai maximum 65 de caractere pe care trebuie să le folosești cu cap. Creează câte o descriere meta pentru fiecare pagină, nu copia descriere de pe pagina principală pe toate celelalte – vei fi din nou penalizat. Și folosește cuvintele cheie la începutul descrierii!

3. Folosirea de URL-uri descriptive

Eu, ca utilizator, mă lovesc frecvent de această problemă. Fac un studiu, deschid mai multe pagini web, citesc, descopăr ceva interesant și ca sa nu mai fac scroll până la începutul articolului, mă uit sus în bara de titlu. Nu este prea plăcut când vezi „afacerea.com/blog/152011”. Aceasta este experiența mea ca utilizator și nu este una plăcută în acest caz.

Motoarele de căutare au tendința să nu recunoască și în consecință să nu includă acele pagini fără o descriere clară. Pentru mine sau tine, deci și pentru un motor de căutare, 152011 nu înseamnă absolut nimic. Dar „top-10-cele-mai-importante-lucruri-pentru-SEO” sau „top-10-lucruri-importante-SEO” au o logică clară.

4. Conținut constant și original

Frecvența de publicare a conținutului pe site-ul tău are și ea valoare pentru algoritmii Google. Dar alături de aceasta este importantă și unicitatea, originalitatea acestuia. Dacă încerci să copiezi modificând pe ici pe colo conținut de pe alte pagini sau dacă traduci conținut de pe alte pagini și le prezinți ca „originale”, Google știe și te va penaliza din nou.

Este adevărat că producerea de conținut poate fii dificilă, dar încearcă să găsești un ritm al tău în care poți să faci asta. Nu este necesar să publici conținut de trei ori pe zi. Dacă faci asta măcar de 2 sau 3 ori pe săptămână, dar acesta este conținut original și unic, atunci motoarele de căutare te vor premia. Nu uita că motorul de căutare vrea să mulțumească utilizatorul, așa că pune-te în locul celui ce caută informație.

5. Imagini optimizate

Zilele postărilor pline de imagini pixelate au trecut de atât de mult timp că probabil cei ce au 18 ani acum nici nu le-au cunoscut vreodată …

Se spune că „o imagine are valoarea a o mie de cuvinte” și azi nimic nu este mai adevărat decât această afirmație. Imaginile sunt ușor de reținut și nici nu necesită timp. O imagine este rapid procesată de creierul uman. Nu este nevoie de câteva minute pentru a citi un text oricât de scurt. De aceea este foarte important ca imaginile publicate de tine să fie bine gândite și optimizate. Să se încarce repede și să arate bine.

6. Optimizarea pentru mobil

Zilele acelea când te chinuiai să faci scroll stânga-dreapta ca să citești o informație pe mobil, pentru că aveai cu adevărat nevoie de ea, s-au dus de mult! Sau încercările disperate de a mări un site pentru a vedea ce scrie….

Pentru că majoritatea căutărilor azi se efectuează de pe un terminal mobil, optimizarea site-ului pentru a deveni responsive pe mobil este absolut obligatorie. Bine, asta dacă îți dorești o poziție fruntașă în afișări. Site-ul tău trebuie să arate la fel ca pe desktop, în sensul că trebuie să fie ușor de vizualizat, linkurile grupate și ușor de accesat într-un meniu clar, imaginile micșorate sau mărite, structura clară.

7. Linkurile externe

Linkurile externe sunt acele linkuri de pe site-uri independente de tine ce trimit către o pagină sau un articol al tău. Ele sunt unul dintre elementele cel mai greu de obținut, dar, pe de altă parte unul dintre lucrurile care atârnă extrem de mult în ecuația algoritmilor Google. O cantitate considerabilă de linkuri externe îți garantează o poziție de top 10 pentru că ajută la crearea autorității în domeniul respectiv.

Are logică nu? Dacă mai mulți oameni exemplifică ce ai publicat tu, printr-un link, mai mult ca sigur că ceea ce e la tine pe site e chiar valoros.

Deși crearea unui conținut foarte bun ce suscită la a fi „citat” este un factor important și esențial în crearea legăturilor externe, mai mult ca sigur că va trebui să și „construiești” asemenea legături. Aici este foarte important să nu uiți că motoarele de căutare vor calitate și experiență maximă pentru utilizator. Alege cu mare grijă cui te adresezi și vezi cum îi poți motiva pentru a crea legături cu site-ul tău. Un punct bun pentru a crea o asemenea legătură este să cauți formatorii de opinie din domeniul tău și să vezi dacă nu poți stabili un schimb de linkuri. Dar, încă o dată, atenție la calitate!

8. Crearea de linkuri interne

Nu uita că tu ești principalul tău promotor! Așa că, de fiecare când menționezi în textele tale vreo noțiune sau orice altceva ce poate să trimită către conținut din cadrul site-ului tău, fă-o, nu ezita! Folosește un sistem de linkuri interne care să facă trimiteri către alte părți ale conținutul tău. De ce este important? Dacă ceea ce ai publicat este interesant cu siguranță cel care citește va apăsa linkurile respective. Vei primi astfel mai mult trafic și în cele din urma mai mult ROI. Pentru că dacă le place un articol, apoi și următorul e super, și următorul la fel, cu siguranță vor deveni clienții tăi.

9. Folosește cuvintele cheie unde trebuie

Cuvintele cheie sunt un instrument SEO important, dar de multe ori prost înțeles. Foarte mulți au încă în minte acele momente din trecut când umplerea de pagini cu cuvinte cheie era super pentru că erai poziționat în fruntea listelor de căutare.

Lucrurile au evoluat foarte mult, drept urmare prea multe cuvinte cheie sunt considerate suspecte. Concluzia este că trebuie să gândești foarte bine poziționarea acestora în conținut, dar și în structura sa nevăzută.

Principiul esențial care trebuie să te ghideze este că scrii conținut pentru oameni, nu pentru motoare de căutare, nu pentru roboți. Roboții gândesc ca oamenii, așa că trebuie să creezi conținut pentru ființe reale, nu imaginare. Folosește fraze cheie (long tail keywords) în locul cuvintelor cheie. Cel care este aproape sigur că va cumpăra ceva nu va căuta ceva generic, spre exemplu „pantofi”. El va căuta „pantofi albi de piele”.

Creează textul “alt” pentru imagini care să includă cuvinte cheie. Cei care vor căuta imagini cu cuvântul cheie important pentru tine vor găsi site-ul tău, astfel.

10. Utilizează instrumente de analiză și măsură

Pentru ca SEO pentru site-ul tău să aibă cele mai bune șanse de succes trebuie să evaluezi în mod continuu efectul modificărilor efectuate. De foarte multe ori chiar experți în acest domeniu, realizează modificări doar pentru a vedea dacă acestea funcționează sau nu. Algoritmii Google, principalul motor de căutare se modifică în mod constant. Iar din păcate, modificările nu sunt nici anunțate, nici explicate.

Există online o multitudine de instrumente puse la dispoziția celor ce se ocupă de SEO.

Indiferent de ce variantă alegi, să te ocupi tu de SEO sau să angajezi pe cineva cu experiență în acest domeniu, nu trebuie să uiți un principiu de bază: motoarele de căutare caută să satisfacă cerințele utilizatorilor cât mai bine. Utilizatorul este cel care conduce, el pune întrebările și el evaluează răspunsurile. Da, calculele matematice duc la modificările algoritmilor și a părților tehnice, dar ele se bazează 100% pe dorințele utilizatorilor. Așa că, de fiecare dată pune-ți întrebarea aceasta: ce vrea publicul meu? Cum pot face ca site-ul meu să fie mai bun pentru ca experiența utilizatorului să fie aproape de perfecțiune?


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *