Tipuri de titluri care îți vor face blog-ul mai citit și mai popular

Între „5 modalități testate de a ne feri de virusuri” și „Conform studiilor se pare că există mai multe modalități să ne ferim de virusuri” ce titlu ai alege să citești? Mai mult ca sigur că pe cel care pare a descrie simplu, în 5 pași ce trebuie să faci să te ferești de virusuri. Cel de-al doilea care are un titlu lung pare să fie mai degrabă un studiu științific decât niște sfaturi scurte și ușoare. În plus este atât de lung titlul că probabil nimeni nu îl va citi până la final.

Aș putea spune că 50% din importanța unui articol este dată chiar de titlul său. De ce? Pentru că dacă titlul unui articol nu este îndeajuns de incitant, de convingător pentru cel ce îl vede sau îl descoperă atunci nu va da click pe link-ul respectiv sau nu îl va citi, va face scroll peste el. Așa că indiferent cât de bun este articolul tău, dacă titlul nu atrage în niciun fel, nimeni nu îl va citi.

Există câteva modalități de a te asigura că titlul pe care îl vei da articolului tău va fi interesant și va determina utilizatorii să dea click pe el și să îl și citească. Psihologi alături de experți în content marketing au realizat numeroase studii pe baza cărora putem și noi să vă sugerăm câteva variante de titluri cu care poți câștiga „lupta” articolelor.

Numere și liste

Titlurile care promit să îți spună în X pași ceva sau să îți furnizeze X sfaturi într-un anume scop sunt cele mai apreciate de către public. Motivul este extrem de simplu: un asemenea titlu promite soluții structurate și rapide la problemele avute. Atunci când vezi că poți afla în 5 pași cum să îți setezi mail-ul pe telefon, dacă asta vrei să faci, sigur vei da click pe acel articol. Pentru că cineva înseamnă că a citit despre tot ce trebuie să faci și a făcut un rezumat pentru tine și acela clar, în pași.

Exemple:

20 de modalități de a scrie un titlu atractiv
3 exerciții pentru un abdomen de invidiat

Cum să?

Acest tip de titlu care începe cu sintagma ”cum să” ascunde în înțelesul său faptul că ți se va arăta cum să faci sau cum să obții ceva. Datorită acestei promisiuni de a le spune sau a-i învăța ceva specific pe cei ce citesc respectivul articol, acest tip de titluri sunt printre cele mai accesate.

Dacă vrei să te distanțezi de marea de „cum să” poți crea titluri un pic mai lungi, dar care să adauge ceva în plus, precum „cum să … chiar dacă/în ciuda…” sau „De ce și cum să…” sau „Cum să nu…” sau poți crea chiar ceva de genul „X greșeli în … și cum să le eviți”.

Scurtează titlul

Pe lângă faptul că este mult mai ușor să citești un titlu scurt, mai există un motiv tehnic. Pentru ca Google să afișeze titlul tău în întregime în paginile de căutare, dar și pentru a putea să fie afișat pe rețelele de socializare în întregime, acesta nu trebuie să depășească 56 de caractere.

Adresează-te direct cititorului

Încearcă pe cât posibil să creezi titluri care se adresează celui care le citește în mod direct, ca și cum ar fi în fața ta și vorbești cu el. Folosește persoana a II-a singular. Evită însă să folosești pronumele de politețe, pentru că foarte multă lume a renunțat la această tradiție, iar folosirea acestuia aduce un aer prea formal și învechit. Poți folosi pronumele de politețe însă dacă te adresezi persoanelor în vârstă, pentru că pentru aceștia cu siguranță că această formă de politețe este încă apreciată.

Exemple:

„Este momentul să ai grijă de tine!”,
„Cum poți purta fustele vara”, etc

Titluri „educative”

Majoritatea celor care caută informații pe Internet își doresc să afle cum să folosească ceva anume sau cum funcționează respectivul lucru. Drept urmare acele titluri care includ cuvântul Ghid vor fi mai ușor accesate decât celelalte. Includerea în acest tip de titluri a unor construcții precum „ghidul începătorului …”, „noțiuni de bază esențiale”, „ghidul complet”, aduce un plus de importanță acestora și le face mai interesante.

Atunci când titlul articolului tău arată că poate aduce informații importante și educative legate de un anumit subiect atunci are toate șansele să se afle printre cele mai relevante căutări. Este adevărat că nu numai titlul este important și că trebuie ca și conținutul să dovedească importanța titlului ales.

Cuvinte „puternice”, „emoționante”

Există o serie de cuvinte, în mare parte adjective, care atunci când apar într-un titlu capătă o semnificație puternică. Acest tip de cuvinte au capacitatea de a convinge și de a emoționa. Cuvinte care au harul sau puterea de a convinge prin înțelesul lor singular sunt: frică, război, conflict, inteligent, surprinzător, șocant, extraordinar, nemaipomenit, incredibil, etc.

Exemple:

Frica de virusuri atacă vacanțele
Războiul Apple/Android ajunge la un nou nivel
3 cazuri șocante de copii dotați

Formula magică pentru titlul perfect

Cei care scriu articole de foarte mult timp și care au cercetat ce îi atrage pe oameni și ce nu, au reușit să găsească o formulă ”magică” pentru cum ar trebui să creezi un titlu de succes. Și iată care este aceasta:

Număr sau întrebare + cuvânt cheie/promisiune + adjectiv + o eventuală promisiune/cuvânt cheie

Și iată și exemplul:
– Să spunem că ai scris un articol despre educația online
– Iată un exemplu de titlu conform formulei de mai sus: 5 programe incredibile de educație online fără bătăi de cap

Un alt exemplu ar fi:

– Să spunem că vinzi produse de curățenie;
– Un exemplu de titlu ar fi: Cum poți face curățenia perfectă cu minimum de produse?

Crearea unui titlu cu adevărat atractiv și interesant este o artă în sine. Pentru mulți scriitori de conținut titlul este poate cea mai importantă provocare. Pentru că este posibil ca tu să fi avut cea mai bună idee dintr-un anumit domeniu, dar titlul pe care l-ai ales să nu aibă capacitatea a atrage cititori. Articolele cu adevărat bine scrise necesită ore întregi de cercetare, apoi structurarea informației și ulterior scrierea meșteșugită a cuvintelor. Scrierea unui text poate lua ore sau zile în șir, dar cel mai important este că ia o părticică din cel care-l scrie. Și totuși dacă titlul nu este bine ales, dacă nu iese câștigător în matematica motoarelor de căutare, atunci munca scriitorului de conținut este pierdută. Din acest motiv este important să știi cum să îți alegi titlul pentru cât mai multe click-uri.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *