Cum s-a vândut Tesla Cybertruck fabulos, fără publicitate?

Probabil că mulți dintre voi au văzut tweet-ul lui Elon Musk, la o zi după lansarea oficială a Tesla Cybertruck, dacă nu, îl regăsiți mai jos.

Elon Musk Twitter

Pe scurt, Elon Musk se laudă că noul Tesla Cybertruck a fost comandat într-o singură zi în 146.000 exemplare, fără să investească bugete în publicitate ori în parteneriate de promovare. De menționat aici un aspect important: acest lucru s-a întâmplat cu toate că la evenimentul de lansare lucrurile nu s-au desfășurat chiar așa cum și-a dorit, în sensul că geamurile mașinii, care trebuiau să fie impenetrabile, s-au fisurat în urma unei demonstrații live. Incidentul a fost întâmpinat cu zâmbete de către Elon Musk, care a făcut ca momentul să fie depășit cu ajutorul unor glume de context. Aveți imagini mai jos din timpul evenimentului de lansare.

Cum a reușit, totuși, Elon Musk să aibă vânzări record într-o singură zi de la lansare, fără bugete de promovare?

La prima vedere, a reușit un lucru ieșit din comun și absolut fenomenal. Vorba lui Seth Godin, un candidat perfect de exemplu de Vacă Mov, nu?

Dacă totuși ne uităm la isprăvile sale din ultima vreme, răspunsul este simplu. Elon Musk totuși este fondatorul PayPal, este omul care a trimis rachete în spațiu prin compania sa, SpaceX, la concurență cu NASA și chiar cu bugete infinit mai reduse decât cele ale NASA și tot Elon Musk este omul care a trimis o mașină Tesla Roadster în spațiu, care plutește lin și acum, în timp ce citești acest articol. Toate aceste acțiuni i-au construit lui Musk un puternic brand personal și o incredibilă imagine companiilor pe care le conduce. Pentru ca toate aceste acțiuni să fie posibile Elon Musk a investit bugete uriașe în dezvoltarea unor fabrici care să producă aceste produse inovative, a investit în crearea unor echipe care să conceapă produsele extraordinare pe care le gândește și beneficiază de un puternic brand personal, construit pe baza sumei tuturor acțiunilor și inventivității de care dă dovadă.

Prin urmare, atunci când aflăm că Musk urmează să lanseze un nou produs prin oricare dintre companiile sale, dintre care cele mai cunoscute sunt: SpaceX, Tesla, Hyperloop One, așteptările ne sunt oarecum setate în avans, ne așteptăm ca acel produs să fie unul foarte bun, cu un design parcă din viitor, cu noi feature-uri inovatoare și nu extrem de scumpe. De exemplu, un „mid-range” Tesla Cybertruck pornește de la 49.900 dolari și este full electric. Interesant, nu?

Așadar, afirmația lui Musk este parțial adevărată. În urma unei conferințe de lansare a obținut 146.000 de comenzi, însă acesta a fost rezultatul, așa cum spuneam, puternicului brand personal pe care îl are, construit în timp și suma tuturor acțiunilor sale precedente.

Interesant ar fi cum un brand mic, care nu a mai lansat rachete în spațiu, nici nu coordonează echipe întregi de minți luminate și nici nu a lansat mașini electrice care să plutească prin spațiu, face un eveniment de lansare al produsului pe care îl oferă și obține miliarde în urma pre-comenzilor și comenzilor făcute încă de la lansare. Pare utopic, nu? Într-adevăr, așa și este. Toată lumea visează să devină viral și să facă mii de vânzări peste noapte.

Însă, dacă vrei să lucrăm împreună pentru consolidarea percepției asupra brand-ului tău în mediul online și pentru stabilirea unor obiective realiste de marketing online, suntem convinși că te putem ajuta.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *