21 de Acțiuni Indispensabile În Strategia Ta De Marketing Online Din 2020

Adună abonați în baza ta de date și lansează campanii de email marketing

Email marketing-ul este unul dintre asset-urile cele mai importante ale afacerii tale online. Nu ai abonați? Nicio problemă! Construiește un magnet puternic, care să atragă (ebook, audiobook, ghid, vlog în care prezinți un subiect de mare interes din nișa ta), construiește un squeeze page (pagina de abonare) în care vorbești despre materialul respectiv și în care ceri datele de contact ale oamenilor în schimbul materialului.

Folosește Chatbot

Campaniile pe chatbot au o importanță tot mai mare în marketing-ul online. Aproape de 3 ori mai eficiente decât o campanie de email marketing. De ce? Simplu! Pentru că acea iconiță de notificare de la mesajele de pe Facebook Messenger se va evidenția ori de câte ori vei lansa un mesaj prin chatbot, iar cu toții știm că este greu să te abții să nu dai click pe acea notificare. Ce este chatbot? Interacțiunea cu clientul, direct pe Facebook Messenger, prin intermediul unui soft special. Presupune crearea unui flux de mesaje având ca scop final conversia. Însă marea greșeală pe care o poți face este să începi să faci hardsell din prima. Această abordare este total greșită. Este recomandat să trimiți mesaj clientului cu oferta concretă abia în al treilea sau al patrulea mesaj din flux și să-I dai oricând posibilitatea să răspundă dacă este de interes pentru el campania ta sau nu și să se poată dezabona oricând de la chatbot-ul tău.

Folosește Push notifications

Ce sunt push notifications? Mesaje care apar direct în browser-ul web al abonaților, atunci când tu lansezi o campanie nouă. Instalează pe website-ul tău un soft care permite să activezi push notifications, iar abonații nu vor întârzia să apară. Apoi, lansează campanii și abonații tăi vor primi mesajele tale direct, atunci când deschid browser-ul web.

Go video

Suntem în 2020, iar oamenii consumă foarte multă informație video. Acum este mai la îndemână ca oricând să faci propriile tale filmări și de ce să nu beneficiezi de acest lucru? Filmează câteva video-uri în care prezinți subiecte de interes major pentru nișa ta/produsele tale/tips&tricks sau whatever you think it’s important, fă-ți un canal de youtube și începe să promovezi filmările prin postări pe social media.

Întemeiază o Comunitate Online Pentru Afacerea Ta

Un alt asset foarte important al afacerii tale este construirea unei comunități. Identifică rapid dacă pe nișa ta mai există o comunitate online activă (grup de facebook), iar dacă ai norocul să nu existe atunci construiește una cât de repede! De ce este importantă comunitatea? Pentru că acolo vei aduna doar trafic fierbinte, interesat de produsele și serviciile tale, care va fi pregătit oricând să facă conversia.

Construiește un Landing Page

Landing page-ul sau pagina de vânzare reprezintă instrumentul care face diferența între o vizită pierdută pe site-ul tău a unui posibil nou client și conversie. De regulă, este pagina pe care o pui ca link atunci când alegi să faci ads-uri, fie pe Google, fie pe Facebook. Este o pagină foarte lungă (mult mai lungă decât pagina de abonare), în care vorbești despre produsele și serviciile tale, prezinți toate caracteristicile, beneficiile utilizării, ce are de pierdut clientul dacă nu cumpără de la tine, furnizezi detalii despre tine și afacerea ta. Îți garantăm că cei interesați de ceea ce tu vinzi vor citi toată informația, ba chiar vor face conversia. Cred că și tu ai întâlnit acest gen de pagină, nu?

Construiește un Squeeze Page

Este pagina de abonare, pagina care îi este afișată unei persoane atunci când în schimbul datelor de contact introduse în respectiva pagină, îi furnizezi un material de care este interesat/ă. În pagină îi vorbești despre materialul respectiv și despre beneficiile sale, iar în schimbul acelui material pe care îl vei trimite ulterior pe email, soliciți datele de contact: nume, prenume, adresă de email, telefon. Astfel, obții un abonat pentru campaniile tale de email marketing, deci un posibil deja client care a mai auzit de tine, căruia i-ai furnizat deja un material de calitate și care va apela la serviciile sau produsele tale atunci când va avea nevoie.

Folosește Magneți

Lead magnet-ul este materialul care atrage o persoană fie pe o pagină de abonare, fie într-o comunitate etc. Material de mare interes pentru care o persoană este dispusă să-și furnizeze datele de contact, pentru a intra în posesia materialului. Poate fi un ebook, un ghid, un articol, un audiobook, un video sau orice altă formă interesantă de material.

Fă campanii cu ajutorul Google Ads

Google Ads reprezintă o metodă rapidă de promovare, mai ales atunci când ești nou în piață, iar SEO este abia la început de drum. Prin Google Ads poți ajunge să te poziționezi în primele rezultate în căutările pe Google, devansând concurența chiar de la primi tăi pași în online. Pentru a crește sustenabil ai nevoie să faci și SEO pentru a ajunge și organic pe prima pagină, însă dacă îți dorești rezultate rapide, atunci răspunsul este simplu. Stabilește-ți bugetul, grupurile de anunțuri, cuvintele cheie, cuvintele negative, crează un landing page și dă startul campaniei!

Folosește Retargeting

Este o metodă foarte folositoare prin care poți să întorci spre website-ul tău, prin reclame pe Facebook sau Google, audiența care a abandonat un coș în magazinul tău, ori care a închis website-ul tău mult prea rapid, ori care a achiziționat deja și îți dorești să le faci upselling.

Fă-ți un Plan de Postări Lunar pe Rețelele Sociale și nu te abate de la acest lucru

Stabilește-ți o strategie de postare pentru Facebook și Instagram, planifică-ți când anume să postezi, identifică intervalele orare atunci când audiența ta este online și postează! Doar așa îți poți crește în mod organic o pagină, postând constant informație de calitate. Caută să îndemni la socializare, nu încerca să faci doar hardselling punând mereu link-uri către site-ul tău. Răspunde la comentarii atunci când cineva lasă unul; la fel și cu mesajele private. Instalează-ți plug-in-ul de facebook messenger pe website-ul tău, pentru a le fi mai ușor oamenilor interesați să ia legătura cu tine.

SEO

Search Engine Optimization este metoda prin care îți optimizezi website-ul a-la-long, cu scopul de a ajunge în mod organic în primele rezultate afișate în motoarele de căutare. SEO se împarte în SEO on-site (optimizare pagini, titluri, imagini, link-uri on-site etc) și off-site (back-link-uri). Orice afacere are nevoie de SEO, pentru că oricine își dorește să se poziționeze între primele rezultate afișate. De regulă, rezultatele încep să apară după o perioadă de 5-6 luni.

Obține Testimoniale. Reale!

Solicită în permanență recenzii celor care au beneficiat de serviciile ori produsele tale și îndeamnă-i să-ți scrie un review pe bune pe pagina ta de Facebook. Ai nevoie de aceste recomandări, pentru că ele construiesc încredere noilor posibili clienți ai tăi. Utilizează doar recomandări reale și nu încerca să obții recomandări subiective de la prieteni/rude. Și tu ești interesat să aflii dacă totul decurge bine cu afacerea ta și unde mai ai lucruri de îmbunătățit. Apoi, fă print-screen-uri recomandărilor pe care deja le ai și folosește-le atunci când faci un landing page.

Fotografii

Încearcă să ai pe website-ul tău fotografii cât mai profi realizate, acest lucru crează încredere pentru potențialii noi clienți. Poți face și fotografii cu telefonul, dacă are o camera bună, însă fii atent la încadrare, lumină, umbre, focalizare. Totuși suntem în 2020, iar lumea nu mai apreciază o fotografie neclară sau întunecată care arată ieftin. Acest lucru poate conduce persoana respectivă să-ți părăsească site-ul în secunda 2.

Instagram

Chiar și în România, Instagram-ul crește rapid și câștigă tot mai mulți utilizatori. Este o rețea cu un potential fantastic de creștere pe care cu siguranță îți dorești să fii prezent și unde să-ți expui produsele. Identifică și folosește hashtag-urile potrivite pentru afacerea ta, crează-ți un hashtag propriu și îndeamnă lumea să-l folosească, construiește-ți un feed armonios și estetic și postează constant. Nu greșești chiar dacă pui chiar și până la 3 postări/zi. Ai grijă cum faci fotografiile, caută câteva aplicații de specialitate care te ajută să le editezi puțin înainte de a le publica, apoi publică-le 😊

Postează constant conținut pe rețelele sociale precum Facebook și Instagram, dar acționează uman

Atunci când postezi, alege să o faci într-un mod cât mai omenește posibil, asigură-te că îndemni audiența să intre în dialog cu tine. Nu orienta fiecare postare către hardsell. Facebook a fost creat pentru socializare. Astfel, dacă postările tale sunt orientate spre vânzare, algoritmii Facebook nu vor distribui organic informația ta către multe persoane. Construiește cu audiența ta o relație în timp, furnizează-le oamenilor content unic și important, pe care și-l doresc. Fă-i pe oameni să-și dorească să interacționeze cu afacerea ta.

Fidelizare

Cel mai ușor este să vinzi unor persoane care au mai cumpărat de la tine. Asigură-te că poți oferi acestui tip de audiență niște beneficii în plus atunci când revin la tine.

Folosește discount-uri

Dacă vrei să vinzi mai mult și către un spectru mai larg de persoane, fă campanii de reduceri și testează rezultatele. Stabilește un procent real de reducere pe care afacerea ta îl poate suporta fără să fie impactată. Însă, nu induce audiența în eroare apelând la reduceri, însă acel tip de reduceri false, înaintea cărora tu majorezi prețurile/tarifele pentru a fi defapt egale cu perioada dinaintea campaniei de reducere. Poți fi taxat serios de public, mai ales când ești nou pe piață.

Evenimente

Mai ales în cazul în care ai creat o comunitate, stabilește în mod constant evenimente și invită-ți clienții la evenimente demonstrative organizate de tine/tabere/degustări/lansări/workshop-uri/seminarii/conferințe orice gen de eveniment care se pretează afacerii tale. Ai prins ideea 😊 Îți dorești să fii cât mai aproape întotdeauna mai ales de publicul care te cunoaște.

Campanii de concursuri

O metodă prin care afacerea ta poate deveni vizibilă într-un timp foarte scurt către un număr mai mare de oameni este reprezentată de posibilitatea de a organiza concursuri pe rețelele sociale pe care este prezentă afacerea ta.

Foloseste-te de oferte cu timp limitat scarcity

“Orice om îi este teamă”, după cum spunea un clasic în viață, de ceva ce poate pierde. Folosește în campaniile tale și în strategia ta de comunicare conceptul de scarcity. Cum funcționează? Le spui oamenilor că oferta ta este cu timp limitat, care se scurge în curând și precizezi exact cât timp mai pot beneficia de respectiva ofertă. Este o metodă care generează rezultate întotdeauna. Vorbește-i omului despre beneficii și ce pierde dacă nu cumpără de la tine.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *