Cum faci ca brand-ul tău să fie reținut cu ușurință?

Atunci când cineva te strigă pe nume sau îți spune „A, da, te știu. Tu ești tipul/tipa de la firma/departamentul cutare cu care am vorbit sau care m-a ajutat, etc”, asta spune ceva despre tine. Ce? Lumea te recunoaște, știe cine ești, unde să te găsească și când trebuie să apeleze la tine. Lumea tinde să apeleze la persoane și brand-uri pe care deja le cunoaște sau care au fost recomandate. Lucrurile sunt similare și atunci când vorbim de un brand.

Primul pas într-o strategie completă de marketing este crearea unei imagini care să ducă la recunoașterea brandului tău. Dacă oamenii ajung să cunoască numele unui brand și să îl recunoască din altele, atunci vor fi mai înclinați să cumpere de la acesta, decât de la alții cu care nu sunt familiarizați.

Crearea unei strategii de recunoaștere a brandului tău poate integra ca parte a acesteia și diferențierea de concurența ta. Punctele care diferă, de obicei punctele forte, pot face parte din campania de creare a unui brand ușor de recunoscut.

Crearea unei imagini unitare

Atunci când vrei să creezi o imagine de brand este foarte important să redai o poveste unitară. Este evident că trebuie să folosești același logo și același slogan pentru orice platformă sau mediu publicitar unde apare numele companiei tale. În plus trebuie să fi foarte atent ca și descrierea și modalitatea în care motoarele de căutare te vor recunoaște să fie la fel de unitară.

Orice element, oricât de mic, al imaginii create trebuie să rămână la fel. Elementele de identificare ale unui brand sunt primele lucruri pe care oamenii îl observă legat de afacerea ta și reprezintă primul pas spre recunoașterea și diferențierea ta de alte branduri din domeniu.

Prezență constantă în rețelele de socializare

Rețelele de socializare sunt unul dintre cele mai la îndemână și ieftine modalități de marketing și publicitate. Aceeași imagine unitară despre care vorbeam mai sus trebuie să răzbată și din mediile de socializare.

Mulți oameni nu au răbdare să citească pagini de informații și ignoră mesajele publicitare atunci când citesc un articol. În schimb majoritatea au acea plăcere „vinovată” de a răsfoi zilnic Facebook, Instagram, etc. O prezență a ta constantă pe una dintre aceste medii de socializare sau pe toate le va sări în ochi. Postează fotografii pe Instagram, dar încearcă să le realizezi într-un anume stil pentru ca lumea să recunoască că este vorba despre brandul tău. Nu uita să însoțești postările tale de un hashtag. Este foarte important să găsești un hashtag unic pentru afacerea ta si nu unul generic pentru ca lumea să te deosebească de restul.

Răspunde comentariilor la postările celor ce comentează pe Facebook. Aceasta le va arătă clienților tăi că îți pasă de ceea ce spun și acorzi importanță fiecăruia dintre ei.

Susținerea unor influenceri

Creatorii de opinii sau influencerii sunt o modalitate extrem de bună de a transmite mesajul tău către publicul țintă. Descoperă care sunt acele persoane pe care potențialii tăi clienți îi apreciază și ale căror sfaturi le iau în considerare. Ia legătura cu aceștia și găsește o modalitate de a-i convinge să vorbească despre produsul sau brandul tău. Oamenii au mai degrabă tendința să ceară sau să asculte sfatul unui „prieten” online decât să creadă mesajul tău publicitar în forma sa brută.

„Recomandă-ne unui prieten”

Cu siguranță că fiecare dintre voi a instalat măcar o dată o aplicație care v-a îndemnat să vă invitați prietenii să o descarce și ei oferindu-le ca premiu un voucher de x lei. Atunci când ați captat deja atenția cuiva cu brandul vostru, iar persoana respectivă v-a devenit client, nu ezitați în a-i oferi posibilitatea să „vă împartă” cu un prieten bun. Dacă alături de îndemnul de a-și invita prietenul îi acordați acestuia și un stimulent sub forma unei gratuități, a unei reduceri sau a unui voucher valoric, atunci cu siguranță aveți toate șansele ca acel prieten să devină și el clientul vostru.

Furnizează informații

Pagina web a companiei sau a afacerii tale nu trebuie să se rezume strict la produse și servicii, despre tine, echipă, etc. Da, trebuie să includă cât mai multe informații despre ceea ce vinzi și ceea ce poți oferi, dar în ziua de azi, nu mai este îndeajuns asta. Creează o secțiune de blog sau chiar o pagină separată în care oferă clienților informații pe care ar putea să le caute legate de ceea ce oferi tu. Spre exemplu, dacă oferi servicii turistice, creează un articol în care să le vorbești despre „sfaturi despre cum să călătorești cu copiii”. Dacă vinzi pantofi, scrie un articol despre „cum se îngrijesc pantofii din piele”, etc.

Vei capta atenția publicului, dar nu numai. Vei găsi potențiali clienți în cei care nu caută neapărat să cumpere pantofi atunci, ci cum să aibă grijă de cei cumpărați. Oamenii vor aprecia faptul că le-ai furnizat informații și vor reține asta despre brandul tău.

Distrează audiența

Dacă șochezi pe cineva sau îl amuzi ai foarte mari șanse ca persoana respectivă să te rețină. Crearea unui mesaj publicitar sau a unei întregi campanii bazată pe un mesaj deosebit și amuzant îți poate aduce un imens capital de clienți. Este important însă să îți cunoști audiența, publicul țintă, pentru a știi exact cum îi poți aborda pentru a-i distra și a-i atrage.

Crearea unei imagini de brand ușor de recunoscut nu este deloc o sarcină ușoară. Mai mult decât atât nu este ceva ce se petrece peste noapte. Pentru ca cei cărora te adresezi să te recunoască ușor, dar și să te diferențieze clar de concurența ta, va trebui să depui un efort susținut de-a lungul unei perioade lungi de timp.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *