Despre postarea virala din Social Media a celor de la Burger King de Valentine’s Day 2020

Înainte cu câteva zile de Valentine’s Day 2020, mai exact în data de 11 februarie, internetul din România avea să fie zdruncinat serios de postarea celor de la Burger King, postare care a devenit virală rapid. Echipa de marketing a celor de la Burger King a mizat pe o postare simplă, dar cu foarte multă substanță: „McDonald’s Romania, KFC, wanna be my Valentine? #loveyourway” au scris aceștia, iar ca fotografie au folosit ceea ce ați putut vedea în imaginea de preview a acestui articol. Este un exemplu perfect de guerilla marketing, tehnică riscantă dar pe de altă parte o tehnică ce poate naște idei foarte creative. De precizat este faptul că în USA acest gen de război între Burger King, McDonald’s și KFC, prin intermediul rețelelor sociale este unul vechi.

Însă, ceea ce este cu adevărat fascinant abia acum urmează. Într-o săptămână postarea a adunat peste 33.000 de like-uri, peste 14.000 comentarii și 8.000 de distribuiri. Brand-uri mari, brand-uri mici, instituții publice au scris comentarii cu serviciile pe care le oferă, dar puse în contextul dat de către postarea virala a celor de la Burger King. Am capturat câteva astfel de exemple și le-am expus mai jos. Ce înseamnă acest lucru? Oportunitate uriașă de reclamă gratuită pentru brand, cu un posibil reach foarte mare, având în vedere numărul uriaș de oameni care au văzut postarea și au stat și au citit și comentariile. În opinia noastră, în acest caz, comentariile, prezența de spirit și simțul de creativitate al oamenilor din spatele brand-urilor care și-au expus acolo serviciile au fost elementul care a surprins pe toată lumea și au făcut ca această inițiativă a celor de la Burger King să devină fără probleme un exemplu perfect de studiu de caz de marketing prin Social Media.

Comentariile și dialogul dintre brand-urile din comentarii sunt un adevărat deliciu, un adevărat brand fest. Pentru brand-urile mai mici postarea virala a reprezentat o oportunitate de afirmare și publicitate venită de nicăieri și suntem convinși că au avut foarte mult de câștigat de pe urma prezenței lor de spirit.

Încă ceva, foarte important, KFC a ales să răspundă acestui mesaj doar cu un simplu „Seen”, iar McDonald’s la ora scrierii acestui articol nu a răspuns deloc. Răspunsul celor de la KFC îl puteți vedea mai jos.

28. KFC social media marketing

Luați un popcorn și savurați câteva dintre comentariile capturate:

1. PROTV social media marketing

2. PHILIPS LIGHTING social media marketing

3. TIFF GLOVO social media marketing

4. CASA PARIURILOR BK social media marketing

5. MAI social media marketing

6. POLITIA ROMANA social media marketing

7. DORMEO social media marketing

8. FORTELE AERIENE ROMANE social media marketing

9. DUREX social media marketing

10. VIVRE social media marketing

11. DODO PIZZA social media marketing

12. CLUB MED social media marketing

13. FOODPANDA social media marketing

14. URSUS social media marketing

15. 5TOGO social media marketing

16. SPARK social media marketing

17. HUAWEI social media marketing

18. MILKA social media marketing

19. WATCHSHOP social media marketing

20. GROHE social media marketing

21. ALTEX social media marketing

22. GRAND HOTEL CONTINENTAL social media marketing

23. MICHELIN social media marketing

24. EJOBS social media marketing

25. SPARTAN social media marketing

26. BEKO social media marketing

27. KOFITI social media marketing

29. KFC CONSILIUL CONCURENTEI social media marketing


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *