Despre postarea virala din Social Media a celor de la Burger King de Valentine’s Day 2020
Înainte cu câteva zile de Valentine’s Day 2020, mai exact în data de 11 februarie, internetul din România avea să fie zdruncinat serios de postarea celor de la Burger King, postare care a devenit virală rapid. Echipa de marketing a celor de la Burger King a mizat pe o postare simplă, dar cu foarte multă substanță: „McDonald’s Romania, KFC, wanna be my Valentine? #loveyourway” au scris aceștia, iar ca fotografie au folosit ceea ce ați putut vedea în imaginea de preview a acestui articol. Este un exemplu perfect de guerilla marketing, tehnică riscantă dar pe de altă parte o tehnică ce poate naște idei foarte creative. De precizat este faptul că în USA acest gen de război între Burger King, McDonald’s și KFC, prin intermediul rețelelor sociale este unul vechi.
Însă, ceea ce este cu adevărat fascinant abia acum urmează. Într-o săptămână postarea a adunat peste 33.000 de like-uri, peste 14.000 comentarii și 8.000 de distribuiri. Brand-uri mari, brand-uri mici, instituții publice au scris comentarii cu serviciile pe care le oferă, dar puse în contextul dat de către postarea virala a celor de la Burger King. Am capturat câteva astfel de exemple și le-am expus mai jos. Ce înseamnă acest lucru? Oportunitate uriașă de reclamă gratuită pentru brand, cu un posibil reach foarte mare, având în vedere numărul uriaș de oameni care au văzut postarea și au stat și au citit și comentariile. În opinia noastră, în acest caz, comentariile, prezența de spirit și simțul de creativitate al oamenilor din spatele brand-urilor care și-au expus acolo serviciile au fost elementul care a surprins pe toată lumea și au făcut ca această inițiativă a celor de la Burger King să devină fără probleme un exemplu perfect de studiu de caz de marketing prin Social Media.
Comentariile și dialogul dintre brand-urile din comentarii sunt un adevărat deliciu, un adevărat brand fest. Pentru brand-urile mai mici postarea virala a reprezentat o oportunitate de afirmare și publicitate venită de nicăieri și suntem convinși că au avut foarte mult de câștigat de pe urma prezenței lor de spirit.
Încă ceva, foarte important, KFC a ales să răspundă acestui mesaj doar cu un simplu „Seen”, iar McDonald’s la ora scrierii acestui articol nu a răspuns deloc. Răspunsul celor de la KFC îl puteți vedea mai jos.
Luați un popcorn și savurați câteva dintre comentariile capturate: