Local SEO si alte metode de promovare pentru o locație fizică
O foarte mare parte a eforturilor de marketing și promovare trebuie să se îndrepte în mod exclusiv pe piața locală. Atunci când un utilizator caută ceva pe un motor de căutare, acesta îi va returna rezultatele relevante favorizându-le pe cele locale întâi.
Așa că indiferent dacă ești o afacere multinațională care vinde la nivel regional sau una locală, promovarea ta pe piața locală, care să țină cont de locația fizică trebuie să existe obligatoriu.
La ce se referă promovarea locală sau ce este local SEO?
Aici intră toate acele elemente ale optimizării pentru motoarele de căutare care țin de aspectele locale ale căutării efectuate de utilizator. Unul dintre marile avantaje ale unei asemenea optimizări locale îl reprezintă faptul că eventualii tăi clienți te pot găsi chiar atunci când efectuează căutarea. Acest tip de promovare și optimizare este esențială pentru acele afaceri care au un singur sediu local sau o activitate care se desfășoară într-un singur loc.
Ca să înțelegi exact la ce referă cele de mai sus, să luăm un exemplu. Ai un magazin local, în sectorul 2, în București care vinde felicitări și mici cadouri. Potențialul tău client este în mașină și are nevoie urgent de o felicitare frumoasă și un pluș simpatic. Scoate telefonul mobil și caută: „magazin cadouri” sau ”magazin felicitări sector 2”. Google îi va întoarce o listă de rezultate dar primele dintre acestea sunt afaceri locale. Dacă SEO tău este corect realizat local, atunci magazinul tău va fi afișat în primele rezultate, pe prima pagină. Așa că, acea persoană va veni imediat la tine în magazin.
Folosește Google My Business
Pentru promovarea locală înscrierea în directoarele Google, prin crearea unui profil Google My Business (Google Compania Mea) este absolut necesară. Este un proces ce necesită date clare de contact, apoi un proces de validare. Încearcă să creezi un profil cu cât mai multe informații: număr de telefon, adresă exactă, chiar puncte de reper din zonă, web site, orar de funcționare, descriere, poze. După validarea și activarea profilului tău My Business, de fiecare dată când cineva va căuta numele tău pe Google datele tale vor apărea în profilul specific pentru listările Google.
Pentru ca, însă, numele tău să fie sugerat pe prima pagină printre cele câteva afaceri care sunt și notate pe hartă, site-ul tău trebuie să fie corect optimizat, iar profilul tău Google trebuie să fie și el utilizat în consecință. Profilul tău din Google My Business le va oferi utilizatorilor să adauge recenzii pentru afacerea ta, dar și să pună întrebări legate de produsele sau serviciile tale. Nu ignora aceste întrebări. Răspunde-le clienților tăi pentru că acest lucru va fi apreciat.
Implică-te în cauze sociale locale
Comunitățile mici susțin și ele cauze sociale diverse și au diverse probleme ce țin de aspectele locale ale vieții lor. Pentru a te implica social și a ajuta nu trebuie neapărat să oprești foamea din Somalia. Dimpotrivă, poți face gesturi mici, la nivel local, care să conteze extrem de mult tocmai pentru acea comunitate ce practic poate deveni oricând clientela ta.
Oamenii sunt mult mai înclinați să favorizeze acele branduri care își doresc să dea o parte din ce câștigă pentru a sprijini proiecte ce necesită donații. De altfel, conform studiilor, s-a arătat ca 91% dintre oameni sunt înclinați chiar să schimbe preferința lor pentru un anumit brand pentru a susține o anumită cauză.
Pe plan local, în comunitățile mici este destul de ușor să te implici. Ba mai mult, poți chiar să îți întrebi clienții, comunitatea locală, care sunt nevoile lor, către ce anume ți-ai putea direcționa donațiile.
Asigură-te că ai un site mobile-friendly
Pentru ca promovarea ta la nivel local să aibă succes, trebuie ca site-ul tău să fie responsive. Designul său trebuie să fie mobile-friendly.
Studii efectuate în 2017 au relevat că 50% dintre căutările pe Internet sunt efectuate de pe un dispozitiv mobil, telefon sau tabletă, față de 45% de pe dispozitive fixe (desktop sau laptop). Cei care efectuează căutări de pe telefonul mobil au mai multe șanse să vină la tine, pentru că mai mult ca sigur se află în zona ta când caută respectivul cuvânt.
Asigură-te că primești recenzii
Aici apare necesitatea de a fi prezent pe rețelele de socializare, a posta în mod curent, a răspunde problemelor și întrebărilor clienților tăi. Rețelele de socializare sunt cel mai important instrument prin care poți comunica în continuu cu clienții tăi.
În plus, foarte multe persoane se folosesc de rating-ul tău de pe Facebook, Google, etc. Mai ales atunci când sunt puși în fața rezolvării unei probleme imediate. Spre exemplu dacă trebuie urgent să găsești un restaurant, vei căuta asta. Vei alege restaurantul cu cel mai mare rating și care se află în apropierea ta. Mare parte din rating se datorează și felului în care îți tratezi clienții online, nu numai la fața locului. Așa că nu ignora sugestiile acestora și răspunde frumos și politicos chiar și acelor comentarii mai puțin plăcute despre afacerea sau produsele tale.
O altă modalitate de a primi recenzii este crearea de concursuri pe diverse platforme. Este posibil ca unele persoane să treacă peste partea de rating. Și chiar dacă îți vor da niște stele, cu siguranță nu se vor obosi să scrie ceva, decât dacă au fost extrem de lezați de serviciile tale …. Așa că stimulează-i să o facă: creează o reducere specială pentru cei ce scriu recenzii sau un giveaway pe o perioadă limitată, etc.
Chiar dacă visezi vânzări imense și chiar dacă ai senzația că nu ai nicio treabă cu partea locală a afacerii tale, tot va trebui să te ocupi de promovarea locală a acesteia. Chiar și cele mai mari companii din lume practică promovarea locală. Aceasta pentru că dacă știi cât mai multe despre potențialii tăi clienți atunci ai și mai multe șanse să le vinzi produsele tale. Iar obiceiurile, preferințele, tradițiile, nemulțumirile celor ce trăiesc într-o anumită comunitate mai mare sau mai mică sunt foarte importante pentru a reuși să te promovezi cât mai bine.