Importanța blog-ului atașat unui magazin online
Din ce în ce mai multă lume se îndreaptă spre lumea online a cumpărăturilor. Deși au fost inițial foarte muli sceptici care spuneau că va fi imposibil să cumperi spre exemplu haine online sau farduri, să spunem, lucrurile stau altfel acum. Deși nu ai posibilitatea să vezi sau să atingi exact produsul pe care îl cumperi, tehnologiile de realizare ale unui magazin online sunt atât de avansate încât poți întoarce și sucii produsul, ba chiar în unele cazuri îl poți și proba virtual.
Așa că, nu numai că oamenii cumpără mai degrabă online, dar concurența în acest domeniu a devenit din ce în ce mai puternică. Pentru a putea reuși în comerțul online trebuie să ții cont de toate variantele prin care îți promova sau crește afacerea.
Unul dintre cele mai eficiente metode de a asigura succesul magazinului tău online este să creezi un blog atașat acestuia. Dar de ce? Care sunt avantajele reale?
Blogul ajută SEO
Crearea unui blog pentru magazinul tău online este o adevărată mană cerească pentru SEO. Motoarele de căutare precizează foarte mult actualizările constante ale paginilor, dar și cuvintele cheie, în special cele din categoriile semantice (de ex.: cafea, măcinat, cafetieră, espressor, cappuccino, boabă de cafea, etc) și evident, backlink-urile.
Faptul că vei publica articole pe blogul tău în mod constant te va ajuta să ai o informație actualizată, nouă în mod constant. În plus, un articol de blog bine scris va include cuvinte cheie dintr-o familie în mod absolut natural. Un text logic și informativ include cuvinte cheie și familiile lor semantice fără ca cineva să le forțeze acolo, pentru că ele vin firesc în vorbire.
Dacă reușești să creezi articole interesante, care să aducă informații noi despre lucruri deja știute sau să educe publicul legat de anumite produse sau servicii, atunci cu siguranță vei avea șansa de a fi preluat și citat fie pe rețelele de socializare, fie pe alte bloguri sau site-uri. Iar toate acestea se traduc prin backlink-uri.
Blogul creează personalitatea unui brand
Atunci când ai un magazin online, indiferent ce produse vinzi este foarte greu să creezi o legătură strânsă cu clientul. În special dacă activitatea ta se desfășoară exclusiv online este și mai greu. Lipsa contactului direct cu clienții tăi, imposibilitatea de a le oferi un zâmbet sau de a interacționa unu la unu cu aceștia pot fi adevărate obstacole în relația magazinului cu publicul său.
Crearea unui blog te va ajuta să le arăți clienților cine ești, să iți conturezi o personalitate clară în fața acestora. Vei putea sa le arăți acestora cine ești și in ce anume crezi. Secolul în care trăim îi determină pe potențialii tăi clienți să se întrebe nu numai ce vinzi și la ce prețuri, dar și în ce anume crezi și cum te implici tu în societate. Blogul poate fi acea platformă prin care le poți face cunoscute diversele cauze sociale în care te implici. Ba mai mult, poți chiar genera acțiuni sociale diverse prin care îi poți implica și pe aceștia reușind astfel să creezi nu numai o personalitate pentru brandul tău, dar și o comunitate în jurul său.
O altă metodă de apropiere a publicului tău țintă de tine ar fi articole care să trateze lucruri din interiorul magazinului, din bucătăria internă, ce include angajații. Se pot crea articole legate de angajați, despre cum văd ei magazinul, ce a însemnat pentru ei angajarea aici și, evident, detalii legate de viața acestora. Poți crea un articol legat de obiceiurile noastre de la firma X pentru cafeaua de dimineață sau pentru prânz sau propuneri ale angajaților tăi legate de variante inedite de a folosi produsele oferite de magazinul tău…
Această latură umană, de apropiere, le va arăta potențialilor clienți că în spatele unor produse pe un site sunt oameni reali, cu vieți și pasiuni la fel ca ale lor. Îi va apropia, îi va face să empatizeze și chiar să se regăsească.
Blogul te ajută să îți cunoști publicul
Scopul esențial al oricărui magazin online este acela de a vinde și de a crea clienți care să se mai întoarcă la ei. Dar cum poți face acei clienți să se întoarcă la tine? Da, prin vânzarea de produse de calitate bună și un preț decent. Dar oare câte alte magazine online vând același lucru, în același condiții? Probabil că cel puțin jumătate. De aceea, trebuie să îi aduci aminte clientului tău, în mod constant despre produsele, promoțiile, reducerile noi. Iar aceasta o poți face doar dacă ai datele lor de contact.
Blogul te poate ajuta să îți determini clienții existenți sau potențiali să își creeze conturi în magazinul tău online sau măcar să îți furnizeze adresa de mail. Poți iniția concursuri sau diverse promoții care să aibă ca scop adunarea acestor date.
Un alt beneficiu al blogului care are același scop, să îți cunoști publicul, este avantajul partajării informației. Nu uita să creezi pentru fiecare articol butoane de partajare care să le permită celor ce îl citesc să îl împartă cu prietenii lor pe Facebook, Instagram, etc. Un articol ce aduce o informație importantă poate fi partajat cu prietenii sau cunoștințele, iar atunci vei avea parte de potențiali noi clienți. Mai mult decât atât, conturile pe rețelele de socializare ale clienților tăi își aduc informații prețioase legate de cum să li te adresezi, cum să îi abordezi pentru a-i determina să cumpere.
Blogul te ajută să obții reacții active
De fapt te ajută să conduci clientul către acea acțiune pe care tu dorești ca el să o facă: să cumpere. Poți să adaugi în anumite articole niște elemente care să-l determine pe client să acționeze (call to action). Sfaturi legate de cum să obțină ceva cu ajutorul a ceea ce oferi tu sau legat de ce se poartă și cum, toate acestea, la fel ca multe altele se pot constitui în îndemnuri ale tale către a cumpăra un anumit produs de pe site-ul tău sau o gamă întreagă.
Atenție însă! Dacă transformi fiecare postare, fiecare articol într-o reclamă mascată pentru tine, adică fiecare dintre acestea include un call to action, vei pierde multă încredere din partea clienților. Pentru ca un blog care este atașat unui magazin online să aibă vreo șansă să funcționeze la capacitatea sa reală va trebuie să și oferi, nu numai să ceri. Creează articole în care să îi informezi și sfătuiești pe clienții tăi, abia apoi poți scrie unuia cu link-uri directe către cumpărarea produselor tale.
Sfaturi pentru un blog valoros
Pentru ca blogul magazinului tău online să fie un adevărat instrument de marketing este important să ții cont de câteva elemente de bază:
– Postează articole în mod constant; creează o frecvență de postare și nu te abate de la ea (de exemplu, de 3 ori pe săptămână)
– Creează articole relevante, cu informații clare și verificate;
– Nu copia conținut din altă parte cu copy/paste și nici nu încerca să păcălești pe nimeni schimbând un text pe ici pe colo;
– Fii original;
– Nu umple blogul cu postări aiurea fără legătură cu ceea ce vinzi, doar pentru a face numărul de articole propus.
Întreținerea unui magazin online, mai ales al unuia care deține o gamă largă de produse este destul de dificilă și presupune o muncă în mod continuu. Crearea unui blog care să îi fie acestuia atașat și pentru care va trebui să și creezi conținut constant poate fi ceva inimaginabil pentru timpul tău limitat. Există oricând varianta externalizării conținutului pentru blog prin intermediul unei agenții pentru a putea să te ocupi de alte aspecte ale site-ului tău. Dar un magazin online fără blog este ca o roșie fără zeamă: e roșie, frumoasă, pare proaspătă, dar când muști din ea nu îți produce nicio senzație.