De ce campaniile SEO cu buget mic dau gres?

optimizare bucuresti

In cadrul companiilor, alocarea un buget redus serviciilor SEO este un prim pas catre esec. Desi un buget de €100 – €200/luna pentru SEO poate parea prea mult, in realitate nu este asa. Iata de ce:
1. MATERIALE INSUFICIENTE
SEO presupune mai multe activitati: dezvoltare strategica, istoric, instalare si intretinere, cercetare asupra cuvintelor cheie, copywriting, outreach tracking si multe altele. Un buget initial redus nu va fi indeajuns pentru a progresa, chiar daca strategia adoptata (in cazul in care aceasta exista) este buna.
2. IMPACTUL (INVESTITIA INITIALA) SCADE IN TIMP
Chiar daca o campanie ieftina repara lipsurile evidente (spre exemplu, adauga titluri unice fiecarei pagini web), vor aparea treptat reparatii mai dificile, prin urmare si costuri aditionale ridicate. O campanie SEO reala va fi eficienta un timp mai indelungat; cu o investitie redusa, efectul va fi contrar.
3. CERCETARE SLABA SAU INEXISTENTA ASUPRA CUVINTELOR CHEIE
Este nevoie de mult timp si de analize speciale pentru a selecta cuvinte cheie cu un efect potrivit. Utilizarea cuvintelor cheie necorespunzatoare reduce din start valoarea campaniei. In anumite cazuri, agentiile cu servicii SEO ieftine va vor propune sa includeti un numar redus sau chiar zero de cuvinte cheie, pentru ca vor considera bugetul alocat prea mic pentru a analiza in mod adecvat aceste cuvinte.
4. LIPSA BUGETULUI PENTRU CONTINUT
In ziua de astazi, majoritatea conexiunilor de inalta calitate sunt atrase de un continut relevant, atat de pe site-ul clientului, cat si de pe o gama larga de site-uri similare. Aceasta activitate necesita aplicarea unei strategii asupra continutului, copywriteri si editori experimentati si o retea vasta de publicare. Avand in vedere aceste lucruri, €100/luna nu sunt indeajuns pentru a prezenta un continut calitativ.
5. LINK-URI INADECVATE
Campaniile ieftine ajung adesea sa recurga la tehnici dubioase si, evident, gresite, atunci cand nu pot aloca suficient buget construirii link-urilor eficiente. Acumularea link-urilor de o calitate redusa duce mai degraba la neajunsuri, decat la o contributie asupra procesului SEO, astfel punand clientul intr-o situatie delicata atunci cand recurge la serviciile altei agentii.
6. EXPUNEREA LA SEO ILEGAL (black hat)
In lumea afacerilor, fondurile insuficiente duc la tentatia de a economisi orice si de a tinti spre rezultate rapide. Discutam deseori cu firme care au ales un SEO ieftin si aflam ca au fost penalizate de catre Google sau risca sa fie penalizate. Intr-adevar, SEO ilegal poate aparea si la nivelul companiilor mari, cu fonduri suficiente. Cu toate acestea, credem ca sansele ca acest lucru sa se intample cresc atunci cand bugetul scade.
7. LIPSA FONDURILOR PENTRU SEO DE BAZA
In cursul unei campanii SEO, anumite cheltuieli sunt inevitabile – costul anual de innoire a listei de clienti, distribuirea materialului PR, tehnici de copywriting etc. In cazul campaniilor ieftine, banii care ar trebui cheltuiti pe aceste lucruri raman agentiei. Astfel, agentia obtine un bonus, in timp ce compania ramane fara lista de clienti, comunicate de presa si continut de calitate.
8. LIPSA CONSULTANTEI
Unul dintre cele mai valoroase sevicii livrate de SEO este consultanta continua, care ajuta clientul sa stabileasca strategii, sa distribuie continutul si sa evalueze rezultatele. Totusi, acesta este chiar genul de serviciu pe care cele mai multe companii SEO ieftine nu il ofera.
9. LIPSA PROFUNZIMII
Clientii presupun ca un buget SEO mai mic inseamna si un risc redus. De fapt, se intampla exact opusul. Mai mult, o agentie SEO mica, operand ieftin, nu are nici o pozitie puternica pe piata; daca pierde unul sau doi angajati, probabil ca performanta si calitatea firmei vor avea de suferit, existand si cazuri in care compania dispare intru-totul.

CARE ESTE BUGETUL ADECVAT?

Acum, daca €100 nu sunt suficienti, atunci care ar fi bugetul adecvat? Raspunsul depinde de numerosi factori, printre care se numara si:

  • – cat de competitiv este domeniul afacerii dumneavoastra
  • – cate cuvinte cheie ar trebui folosite
  • – cat de pregatita este pagina dumneavoastra web pentru SEO
  • – calitatea profilului de legatura existent
  • – agresivitatea obiectivelor campaniei dumneavoastra.

Daca sunteti conservativi, presupuneti ca veti avea nevoie de un buget de cateva mii de dolari sau chiar mai mult, pe luna, pentru a obtine rezultate considerabile, intr-un timp rezonabil. O agentie SEO reputabila va va ajuta sa alegeti o campanie pe masura bugetului si nevoilor dumneavoastra.

DE CE AU INCREDERE COMPANIILE IN CAMPANII SEO DE €100?

SPERANTE NEREALISTE
Chiar asteptati mii de vizitatori noi si o gramada de link-uri spre site-ul dumneavoastra, pentru doar €100/luna? Nu aveti pranz gratuit. Internetul este scena unei competitii acerbe, iar pentru a fi nr. 1, sau macar pe prima pagina, este posibil sa cheltuiti mii de dolari pe luna.
NU CONSIDERATI ORICE ACTIVITATE CA FIIND FOLOSITOARE
Multi dintre cei care vand pachete SEO ieftine fac anumite lucruri, dar nu esentialul. De exemplu, achizitionarea link-urilor si marketing-ului continutului sunt unele dintre componentele esentiale ale SEO, dar, datorita costurilor ridicate, nicio agentie nu le va putea realiza la un pret mic.
SUNTETI DEZINFORMATI DATORITA STUDIILOR ERONATE
O crestere in trafic de 4000% poate fi spectaculoasa, dar nu ar trebui sa va mire. Daca ati pornit de la 0, o astfel de crestere nu este deloc remarcabila. Pentru a sublinia valoarea unei campanii, numerele mari, scoase din context, nu trebuie sa va impresioneze.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *