De ce ai nevoie de un website cu design mobile friendly

Probabil că dacă ai ajuns până la prima propoziție din acest articol ai citit deja titlul și ai apăsat pe link. Dar întrebarea mea este de pe ce dispozitiv ai accesat acest link? Desktop, laptop, tableta sau smartphone? Cam în 60% din cazuri răspunsul este: smartphone. Chiar și la birou, atunci când nu ești în fața ecranului de la care lucrezi în mod constant, fie el laptop sau desktop, ești sigur cu telefonul în mână. La cafea, la prânz, în tramvai sau autobuz în drum spre serviciu sau acasă. E o realitate ce nu mai poate fi negată de nimeni, dispozitivele mobile sunt mult mai importante decât orice altă platformă de informare.

Ce înseamnă mobile-friendly?

Adică site-ul tău e prietenos cu mobilul. Da! Își modifică forma, se repaginează, își transformă meniul, în așa fel încât să nu fie nevoie ca tu, utilizator, să faci câteva acrobații ca să vezi informațiile sau textul respectiv. Se spune că peste 57% dintre utilizatorii de internet nu recomandă un site care nu este mobile-friendly. Tu ai face-o? Eu, nu! Vreau să intru pe site-ul tău să văd până la ora e deschis sâmbăta sau am auzit că ai o promoție la un magazin anume sau am văzut pe Facebook un articol interesant de la tine, click și intru. Ca să văd orice trebuie să mă chinui să mișc imaginea stânga-dreapta ca să pot citi textul, nu pot să accesez meniul sau textul este așa mic încât nu văd nimic, dar nici nu pot să măresc imaginea. Evident că voi pleca de pe acel site, la fel de repede cum am intrat.

Un site mobile-friendly se mai numește și site cu design responsive. Designul său răspunde solicitărilor unui terminal mobil, ce funcționează diferit față de unul tradițional.

Mobile-friendly e important pentru SEO

În 2015 Google a anunțat că va lua în considerare la ranking dacă un site este sau nu mobile-friendly. Acesta a fost un prim semnal din partea lor. Apoi în 2018 au exprimat clar faptul că site-urile optimizate pentru terminalele mobile vor fi net favorizate în clasamentul motoarelor de căutare.

Pentru orice site care își optimizează elementele pentru a fi ușor găsit la căutările organice, acesta a fost un semnal ce îi atenționa în mod explicit că trebuie să creeze site-uri competitive din punctul de vedere al accesibilității lor de pe terminalele mobile.

Mobile-friendly crează încredere

Faptul că afacerea ta a consumat timpul necesar și a cheltuit banii pentru ca site-ul tău să poată fi ușor accesibil de orice tip de terminal le arată clienților tăi că îți pasă.

Faptul că ai creat o sursă de informație, căci asta este site-ul tău, care va răspunde tuturor nevoilor utilizatorilor tăi le arată acestora că îi respecți. Aceasta înseamnă că experiența lor va fi la cote maxime, adică vor continua să te viziteze.

Dacă cel ce te vizitează vede că ai investit în a face lucrurile mai ușoare pentru ei va avea mult mai multă încredere în brand-ul și autoritatea ta în domeniu. Ești o afacere care este la curent cu lumea actuală și căreia îi pasă de experiența celor ce o vizitează.

Pe mobil se vinde mai mult

Datele statistice arată că propecții au tendința de a cumpăra de pe terminalele mobile, în defavoarea desktop-urilor. Gândește-te că te duci la o cafea cu colegii si vorbiți despre baterii externe de mobil sau căști wireless sau orice alt subiect. Intri imediat pe telefon și verifici care sunt prețurile, cât de repede îți ajunge produsul respectiv, etc. Ești deja implicat în vânzarea respectivă și pentru că este la-îndemâna ta cumperi produsul respectiv. Dacă ar trebui să termini cafeaua și apoi să te duci la stația ta de lucru pentru a face comanda, mai mult ca sigur că nu ai mai face-o. Pentru că odată așezat la biroul tău, cineva sau ceva va apărea care îți va capta atenția. Și apoi ai avut ceva timp să te gândești și poate descoperi că nu e chiar așa important sau necesar să cumperi produsul respectiv.

Dacă site-ul tău este responsive complet, când clientul verifică produsul dorit va vrea să-l și cumpere imediat, fără chin sau probleme. În plus, nici nu vor avea opțiunea de a se mai gândi și, astfel să se răzgândească.

Terminalele mobile sunt viitorul

Istoria arată că evoluția terminalelor digitale merge de la foarte mare la foarte mic. Aceasta este tendința actuală: să pornești de la o stație de lucru ce ocupa aproape o cameră întreagă și apoi un monitor ce ocupa mare parte din biroul tău, pentru a ajunge la un laptop pe care îl poți lua cu tine. Iar azi, ai doar un mic terminal mobil, ce joacă aproape toate rolurile de funcționalitate de care ai nevoie.

Deja există ceasuri inteligente care într-un ecran de dimensiunile unuia obișnuit integrează toate funcțiile unui computer. Așa că viitorul va fi cu siguranță mobil. De ce să nu te pregătești din timp pentru un pas care va urma în mod logic?

Nu trebuie să uiți că cel mai important lucru atunci când vorbim despre utilizator este felul în care el experimentează interfața pe care tu o oferi. SEO se raportează la asta, dar trecând peste acest aspect tehnic, utilizatorul tău este principala ta țintă. El este cel pe care trebuie să-l mulțumești. Așa că optimizarea pentru terminalele mobile este absolut necesară. Cei ce accesează site-ul tău te vor salva în preferințele lor dacă descoperă că pot să ajungă la tine foarte ușor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *