Cum te ajută Facebook Pixel în campaniile de marketing?
Facebook este una dintre cele mai bune modalități de promovare online. Această rețea de socializare pune la dispoziția celor ce doresc, mai multe modalități de publicitate. Astfel puteți alege modalitatea simplă de Boost Post care este mai ușor de folosit dar mai ineficientă, sau Facebook Ads, varianta mai complexă care deși e un pic mai dificilă de utilizat, este extrem de eficientă. Facebook Ads vă oferă nenumărate modalități de a ajunge la publicul țintă, dar și modalități de măsurare a engagement-ului și a conversiei clienților. Printre acestea se află și un instrument foarte practic care se numește Facebook Pixel.
Haideți să vedem ce este acest instrument foarte important și cum îl poți folosi pentru a te ajuta să profiți la maximum de avantajele Facebook Ads?
Ce este Facebook Pixel?
Facebook Pixel este o secvență de cod ce se adaugă pe site-ul propriu și care este pusă la dispoziție de către Facebook pentru monitorizarea ratei de conversie ce provine din Facebook Ads, dar și pentru a putea optimiza anunțurile publicate și a retargeta utilizatorii care au interacționat deja cu site-ul tău, dar nu au și realizat conversia. Retargetarea utilizatorilor este posibilă datorită faptului că acest cod creează un cookie pe care îl lasă în browser-ul celui ce ți-a vizitat site-ul pentru ca ulterior tu să ai posibilitatea să te întorci la respectiva persoană și să încerci din nou să o convingi să îți devină client. Cu ajutorul lui Pixel, vei putea colecta date legate de clientul tău existent sau potențial atunci când îți vizitează site-ul: cât timp petrece, ce anume vizitează, ce cumpără, cât cheltuie pe site-ul tău, etc. Toate aceste date sunt extrem de valoroase pentru că pe baza acestora Facebook îți va adapta algoritmul pentru a arăta anunțul tău către cei care au demonstrat că au tendința de a cheltui mai mult pe produsele tale.
Cum funcționează Facebook Pixel
Așa cum spuneam mai sus Pixel creează cookie-uri atunci când cineva vizitează site-ul tău ca rezultat al anunțului tău din Facebook Ads. Acestea îți permit ție să colectezi date legate de cei interesați de anunțul respectiv. Pixel nu retargetează și nici nu aduce vreo modificare asupra setărilor create de tine în Ads. Îți furnizează, însă, niște date pe baza cărora ti poți face aceste modificări în mod informat.
Să spunem că ai un magazin online care vinde electrocasnice și ai un pixel creat. Ai un posibil client care ți-a vizitat site-ul mai demult, nu a cumpărat nimic, dar cookie-ul generat de pixel a intrat în memoria browser-ului respectivei persoane. Azi intră pe site-ul tău și se uită la prăjitoare de pâine, poate chiar pune unul în coș, dar nu cumpără nimic până la urmă. Cookie-ul respectiv îi spune platformei Facebook ce a făcut respectivul potențial client. Data viitoare când acesta vizitează Facebook, reclamele sponsorizate se vor referi la prăjitoarele de pâine de pe site-ul tău, ba chiar la cel care este în coșul lui.
Cum să folosești Facebook Pixel?
Crearea, instalarea și setarea unui Pixel nu sunt lucruri prea complicate. Crearea Pixel-ului se face din meniul Facebook Events Manager. Alegi Pixels, apoi Create Pixel. Nu trebuie decât să introduci adresa site-ului tău (URL-ul) și să îi dai un nume Pixel-ului. Apoi fie copiezi tu însuți secvența de cod pe care ți-o întoarce managerul, fie ai posibilitatea să trimiți pe mail dezvoltatorului de site. Poți verifica apoi că respectivul cod este corect adăugat.
Partea următoare este poate cea mai importantă din punctul de vedere al unui om de marketing. Următoarea chestiune de care trebuie să te ocupi este să alegi sau să creezi evenimentele ce le dorești urmărite cu ajutorul Pixel-ului. Facebook Pixel oferă 17 evenimente presetate standard pe care le poți alege, dar, dacă vrei, poți crea și tu însuți alte evenimente, dacă acestea nu te mulțumesc. Ai variante de cod standard pentru: purchase – cumpărarea unui produs; search – căutarea pe site-ul tău; add to cart – adăugarea în coș; add to wishlist – adăugarea la lista de dorințe; initiate check-out – inițierea finalizării cumpărării; customize product – alegerea unui produs caracterizat de o anumită trăsătură (spre ex. alegerea unui tricou roșu), etc
Cum te ajută mai exact Facebook Pixel
Este important să știi că poți crea un Pixel chiar înainte de a plăti promovarea prin Facebook Ads. Poți face asta în încercarea de a vedea către cine poți să îți îndrepți cel mai eficient eforturile publicitare cu ajutorul lui Ads.
Pixel te ajută să îți rafinezi anunțurile în așa fel încât acestea să ajungă la un anumit tip de audiență. Îți este de un real folos pentru că îți permite crearea unor audiențe personalizate către care să țintești un anumit tip de promovare.
Revenind la exemplul de mai sus cu magazinul online de electrocasnice, Pixel îți poate spune ce persoane au vizitat site-ul tău căutând un anumit produs, de exemplu prăjitoare de pâine, în ultimele 10 zile, spre exemplu. Astfel, poți crea o audiență personalizată (custom audience) pentru un anunț care să fie adresat doar acelor persoane. Poți crea o audiență personalizată pentru cei care au cheltuit mai mult de 500 lei pe site-ul tău, denumită să spunem audiența X și să creezi reclame speciale pentru cei ce includ produsele mai scumpe din oferta ta.
Un alt aspect extrem de important al creării de audiențe personalizate pentru anunțurile tale este funcționalitatea denumită „Lookalike Audiences”. Pixel strânge datele legate de cei ce îți vizitează site-ul, iar pe baza acestor date tu vei putea știi exact care este acea categorie de clienți care cumpără cel mai mult de la tine. Spre exemplu, să spunem că Pixel îți arată că femeile între 20-45 de ani, ce locuiesc într-o zonă urbană, au 1 copil, nu au studii superioare preferă să cumpere prăjitoare de pâine cu un preț între 50 și 100 de lei. Poți crea Lookalike Audience pe baza acestor informații iar Facebook va targeta cu precădere persoanele care se încadrează în aceste trăsături.
Concret, Facebook Pixel este esențial pentru orice persoană care își dorește să aibă parte de o promovare cât mai eficientă pe Facebook. Ca pentru orice segment de marketing, dacă creezi promovare fără a analiza rezultatele acesteia (targetare corectă, rată de conversie, generare de leads, etc) atunci toate eforturile tale sunt inutile. Instalează Pixel imediat dacă îți dorești să vinzi exact cui trebuie, cui are cea mai multă nevoie de ceea ce oferi tu!