Cum să lucrezi cu o agenție de marketing în 2019

Cum să lucrezi cu o agenție de marketing în 2019

Dacă te-ai hotărât să lucrezi cu o agenție de marketing, felicitări, înseamnă că ții la afacerea ta și vrei să se dezvolte.
Pentru că deseori ne-am întâlnit cu această problemă, ne-am hotărât să scriem un articol în care expunem părerea noastră despre cum ar trebui începută o discuție cu o agenție de marketing, pornind de la banala cerere de ofertă.
Nu de puține ori am primit solicitări care sunau așa: “Bună ziua, vă rog să-mi transmiteți și mie o ofertă pentru marketing online.” sau “Bună ziua, vă rog să-mi dați și mie tarife pentru crearea unui magazin online” sau “Aș dori vă rog o ofertă de SEO”.
În urma unor astfel de mail-uri, o agenție interesată de beneficiul clientului va returna ca reply un set de întrebări specifice pentru a obține de la client detaliile necesare stabilirii brief-ului de proiect și niciodată nu va arunca în reply niște tarife lipsite de explicații, iar discuția, inevitabil, se va opri acolo.
O agenție de marketing are nevoie să cunoască cât mai multe detalii despre afacerea ta, despre nișa ta, despre obiectivele tale, despre provocările cu care te confrunți, până să poată face o ofertă concretă. Cum nicio afacere nu se aseamănă cu alta, la fel și strategiile de marketing vor fi diferite.
Este necesar să-i comunici agenției detaliile esențiale, pentru ca împreună, apoi, să puteți stabili un brief clar pentru proiectul de care ai nevoie.
În cazul exemplelor de mai sus, altfel ar fi sunat dacă formularea era sub forma: “Bună ziua, am un magazin online care activează pe nișa x, are x produse, x ani vechime, iar concurența mea este formată din x, y, z. Sunt interesat să obțin o ofertă de marketing online care să cuprindă:
– SEO (în prezent mă poziționez pe pagina x în motoarele de căutare după cuvintele cheie x, y, z),
– Social Media Marketing (pagina mea are x like-uri) – însă nu am reușit până în prezent să-mi construiesc un avatar de client și aș dori să mă ajutați să creez unul, doresc campanii de Messenger Chatbots, îmi doresc să creez și o comunitate online
– Email Marketing (în prezent am x abonați și desfășor campanii de email marketing în mod constant, bilunar), însă vreau să dezvolt lista de abonați
– Bugetul meu pentru campanii sponsorizate de genul Facebook Ads și Google Ads (PPC) este x și campaniile vreau să aibă următorul scop
Doar în acest fel costurile transmise prin ofertă pot fi optimizate și adaptate strict nevoilor tale.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *