Cum îți poți crește vânzările cu ajutorul platformei Instagram

Îmi aduc aminte că era la un moment dat, acum câțiva ani o mare problema legată de răspunsul la întrebarea: ce folosești pentru promovare: Facebook sau Instagram? Pentru că Instagram era ceva nou, dar în același timp special pentru că mama și bunica nu aveau cont era mai degrabă folosit de tineri, chiar cei mai tineri. De aceea dacă spuneai că folosești Facebook era evident că ești clar trecut de vreo 30 de ani.

Azi, Instagram sau cum este el alintat acum, „Insta” a devenit o rețea de socializare extrem de populară în rândul tuturor. Și pentru că deja părinții și bunicii au ajuns și ei aici, au apărut diverse denumiri precum „Finsta”. Cei mai tineri creează conturi diverse: unul pentru mama, unul pentru prieteni, etc.

Pentru lumea afacerilor și a marketingului online Instagram a devenit un instrument foarte bun pentru a promova și a vinde produse și servicii.

Există deja cursuri specializate ce tratează în mod exclusiv marketingul cu ajutorul Instagram. Totuși există câteva metode simple, la îndemâna tuturor pentru a putea să îți crești vânzările folosindu-te de Instagram.

Creează-ți un profil clar și complet

În primul și în primul rând pasul unu pe care trebuie să îl faci este să creezi un profil pentru business pe Instagram. Nici măcar să nu te gândești că ai putea folosi contul personal de Instagram, indiferent cât mică ar fi afacerea ta. Ceea ce împarți cu prietenii nu are legătură cu clienții tăi indiferent cât de strânsă e legătura cu aceștia.

Pentru a-ți desemna profilul va trebui să alegi o poză de profil. Aceasta trebuie să fie ceva care să fie foarte ușor de legat cu afacerea ta sau logoul tău pe care îl folosești sau îl creezi special pentru rețelele sociale. Înainte să iei vreo decizie în acest sens trebuie să fii conștient de faptul că această poză va apărea lângă toate postările și răspunsurile tale. Ea va reprezenta afacerea ta pe Instagram.

Pentru că Instagram este cunoscut ca important pentru partea vizuală pe care o aduce în lumea rețelelor de socializare mulți ignoră cuvintele. Este recomandat să includeți o descriere clară, precisă și deosebită în secțiunea de „bio”. Această bucată de informație poate fi schimbată oricând dacă doriți să promovați ceva anume.
Un mare generator de click-uri pe site-ul tău web este Instagram. Așa că nu uita să incluzi un link către site-ul tău în descriere.

Postează frecvent

Se spune că ochii care nu se văd se uită, iar asta este foarte adevărat pentru toate rețelele de socializare. Dacă vei posta o dată pe lună, lumea te va uita. Trebuie să păstrezi un ritm constant al frecvenței de postare pentru că altfel lumea îți va pierde interesul.

Statisticile spun ca brandurile de succes postează cam de 5 ori pe săptămână pe Instagram. Studiile arată că o frecvență mai mare pare sufocantă pentru utilizator.

Fii atent la hashtag

Hashtag-ul este foarte important în lumea Instagram.

Va trebui să alegi întâi un hashtag care să reprezinte compania ta, dar fii foarte atent la acesta. Dacă alegi ceva prea general se va produce confuzie, iar dacă este prea lung și specific nu va fi găsit decât de către cei care deja cunosc produsele tale. Alege ceva reprezentativ, iar pentru asta fă o mică cercetare pe conturile de Instagram ale concurenței sau găsește acele cuvinte cheie foarte căutate în contextul industriei din care provine produsul sau serviciul tău.

Poți de asemenea crea și hashtag-uri pentru produsele tale importante sau etalon. Iar pentru a face asta nu trebuie să te chinui așa tare: poți alege un nume care să includă numele generic al produsului (de ex.: pantofi ….. sau geci ….) și numele brandului tău sau chiar al modelului dacă acesta este relevant și unic.

Creează fotografii de calitate și speciale

Pentru că Instagram este un instrument social ce pune accentul pe imagine, este esențial ca pozele sau imaginile postate de tine să aibă o calitate ireproșabilă. Fii inventiv și postează poze simple, dar care să genereze interes. Studiază un pic teoria culorilor și vei descoperi care sunt acele nuanțe care atrag un public mai larg. Spre exemplu, un studiu recent arată că pozele pe fond albastru sau care includ elemente majoritare în această culoare au șanse de „like” mai mare decât cele ce includ roșu majoritar.

Nu uita că o poză are nevoie de o descriere adecvată, nu numai de o listă de hashtag-uri.

Una dintre metodele de succes pentru conturile noi de Instagram este realizarea de diverse concursuri de imagini cu teme ce se referă la produsul sau serviciul tău, dar, atenție, nu direct. Găsește un subiect interesant ce se află în zona afacerii tale și incită utilizatorii să posteze cu un hashtag al tău. Evident va trebui să oferi un premiu.

Folosește instrumentele Instagram

Stories este unul dintre instrumentele oferite de Instagram care funcționează foarte bine. Această funcționalitate a sa oferă posibilitatea de a crea video sau gif-uri instant. În plus, acestea sunt automat marcate ca noutăți pentru utilizatorii înregistrați. Poți folosi acest instrument pentru a promova produsele noi sau un anumit concurs.
Folosește filtrele și etichetele oferite de aplicație în mod gratuit. Acestea vor conferi personalitate postărilor tale și astfel vor crea grupuri de urmăritori. Este bine însă să nu uiți că esența imaginii tale online și nu numai este caracterul său unitar. Alege astfel elemente identice sau asemănătoare pentru toate imaginile tale pentru a crea o imagine completă, unică.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *