Cum îți menții publicul interesat printr-un copywriting de calitate?

Probabil că dacă nu ești foarte familiarizat cu lumea marketingului cuvântul „copywriting” te va duce cu gândul la cu totul altceva. Multă lume crede că acest copywriting are legătură cu drepturile de autor. Este adevărat că există „copyright” in limba engleză si se referă la drepturile deținute de un autor pentru lucrarea sa indiferent de domeniul căreia îi aparține.

cum iti mentii publicul interesat printr un copywriting de calitate

Copywriting-ul însă este arta de a scrie „copy”. Mai exact? Copywriterul este cel ce scrie textul sau mesajul care trebuie să îi facă pe potențilaii clienți să cumpere respectivul produs. Copywriting este în orice mesaj publicitar de orice fel: în posterul de la farmacie, în reclama de la televizor, în flyer-ul primit pe stradă, în articolul de pe site-ul web, chiar și pe eticheta produsului. Se poate spune deci că de mare parte din vânzările unui produs se datorează talentului unui copywriter de a transmite mesajul potrivit pentru publicul potrivit.

Vorbește pe limba clientului

Scopul unui mesaj sau unui text destinat să creeze conversii este să transmită mesajul dorit. Drept urmare, atunci când concepi un asemenea text trebuie să știi exact despre ce vorbești. Cel mai bine este să apelezi la un copywriter cu experiență în domeniul dorit pentru că acesta va cunoaște limbajul de specialitate prin care se poate adresa publicului țintă. În plus, va avea și cunoștințele necesare.

Dacă nu dorești să externalizezi un asemenea serviciu atunci când te confrunți cu un subiect necunoscut, atunci va trebui să petreci ceva timp studiind domeniul respectiv. Dacă publicul căruia te adresezi, simte în vreun fel că ceea ce spui tu nu transmiți în cunoștință de cauză îți va respinge întreg mesajul ca fiind 100% publicitar și neinteresant pentru el. Trebuie să știi ce dorințe, ce vise și ce probleme are publicul țintă pentru că lui îi vorbești.

Este de asemenea extrem de important limbajul pe care îl folosești. Dacă vorbești despre cursuri de analiză a datelor vei folosi un limbaj tehnic care să îi atragă pe cei interesați de acel curs. Dacă însă vrei să vinzi pământ de flori vei folosi un cu totul alt limbaj. Dacă vorbești prea mult sau prea sofisticat sau dimpotrivă prea puțin și prea simpluț mesajul tău va fi ignorat dacă nu te-ai adresat publicului corect.

Un alt lucru important pe care trebuie să-l includă mesajul tău este cui anume se adresează el și cui nu. Este cu adevărat frustrant să lași pe cineva să citească 700 de cuvinte ca apoi să realizeze că nu au nevoie de respectivul text. Nu ai reușit astfel să păcălești publicul, ci doar să îl îndepărtezi.

Suscită empatia

Atunci când vezi pe cineva plângând te întristezi, iar atunci când vezi pe cineva râzând simți o bucurie inexplicabilă. Această „transmitere a sentimentelor” este un lucru care funcționează la nivelul psihicului uman și este ceva de care se folosesc foarte mulți copywriteri pentru a crea o apropiere de publicul țintă.

Dacă îți cunoști publicul țintă cu adevărat vei știi exact și ce anume îi face să „vibreze”. Atunci când trezești o emoție puternică în aceștia precum furie, frustrare, milă, tristețe, bucurie, entuziasm, cu siguranță îi vei apropia de tine și astfel și de ceea ce dorești să le comunici.

Creează povești, povești ce le vorbesc acestora despre problemele lor pentru a știi că și alții au trecut pe acolo și suferă de aceleași frustrări. Renunță la tonul clasic publicitar ce le vorbește clienților la persoana a treia sau cu pronumele de politețe. Adresează-te lor ca unui prieten căruia îi povestești despre experiența ta neplăcută sau despre ultima ta achiziție. Nu te feri să te referi la experiențele personale, „pentru mine aceasta a însemnat …” sau „pus în fața unui asemenea fapt ….”, etc.

Le vei arăta cititorilor tăi că nu vrei doar să vinzi, ci chiar înțelegi exact prin ce trec ei și poți să îi ajuți.

Adu dovezi

Dacă vorbești despre avantajele minunate pe care ți le poate aduce un produs sau un serviciu nimeni nu va fi tentat să te creadă pe cuvânt. Într-o lume suprasaturată de mesaje publicitare de toate felurile, dacă tu doar promiți diverse, fără să aduci dovezi pentru a susține calitățile promovate sau avantajele promise.

Cea mai bună modalitate de a dovedi celui ce citește că ce ai scris este real este cu ajutorul mărturiilor. Aici intervine prezența ta pe rețelele de socializare și în mediile online ce îți permit interacțiunea cu cel ce cumpără produsul promovat. Vei putea folosi mărturiile altora pentru a dovedi celor ce nu sunt încă foarte convinși că ceea ce spui în textul tău funcționează, este real.

Fii „avocatul diavolului”!

Această tehnică poate părea ciudată, dacă nu de-a dreptul imposibilă în contextul în care îți dorești ca lumea să cumpere ce vinzi.

Ce presupune această abordare: să adopți o poziție față de ceva, poziție cu care nu ești de acord, tocmai pentru a demonstra că inversul acesteia este corectă. Majoritatea textelor îți spun că ceea ce îți oferă ei este minunat, incredibil, oferă rezultate garantate, nu există altceva mai bun, etc. Din păcate, de multe ori acestea nu conving pe nimeni nici să le termine de citit și nici că respectivul produs este cu adevărat bun. Știți ce se spune de „pomul lăudat” …

Dacă însă pornești cu argumentele contra, cu lucrurile mai puțin știute despre respectivul produs, dacă pui acele întrebări pe care nu le pune nimeni, publicul devine mult mai înclinat să te creadă. Atunci când cineva citește un argument de multe ori apare întrebarea „Bine, dar dacă …?”. dacă tu deja ai pus întrebarea și ai și răspuns, atunci potențialul tău client va fi deja mulțumit.

Să scrii un text sau mesaj care să îi facă pe cei ce aparțin publicului tău țintă să nu se desprindă de ecran nu este atât de greu pe cât pare. Dacă știi despre ce vorbești și îți cunoști publicul a crea un text care vinde este relativ ușor. Problema reală este să creezi mai multe asemenea articole. Aici intervine adevărata artă și apare necesitatea unui studiu aprofundat. Dacă publicul tău a citit un articol minunat, iar următoarele dăți când a poposit entuziasmat la tine, a fost dezamăgit, asta se va reflecta asupra întregii tale imagini. Așa că trebuie în permanență să găsești noi strategii pentru a ține oamenii interesați în ceea ce spui, căci în cele din urmă, ceea ce spui, vinde!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *