De ce conținutul (content-ul) este foarte important în marketing online?

Circulă vorba pe internet că oamenii de marketing consideră conținutul (content-ul) foarte important, de unde și expresia “Content is the king”. Conținutul este regele, aceasta este traducerea exactă din engleză. Conținutul este acel ceva fără de care lumea marketingului online nu poate exista azi. Și ceea ce este important de reținut este că nu orice conținut este bun. Doar acel conținut ce răspunde unor probleme sau cerințe ale utilizatorilor și ale potențialilor tăi clienți este considerat relevant și contează în marea schemă a marketingului.
Este important să știi de ce anume este conținutul așa important? De ce toată lumea vorbește despre asta?

Este baza SEO

SEO este Search Engine Optimization, optimizarea unei pagini web pentru a o face să fie mai repede găsită de către motoarele de căutare. Acum 15 ani această ramură a marketingului era la început, iar mare parte a scopului său era să adauge cuvinte cheie în neștire și să creeze de multe ori pagini web irelevante, doar pentru a păcăli roboțeii motoarelor de căutare să le afișeze în primele pagini. Pe măsură ce motoarele de căutare au evoluat, iar algoritmii lor au devenit mai sofisticați, SEO a devenit o ramură extrem de complexă, o întreagă știință în sine.
Ceea ce îți va spune orice specialist în SEO este că fără un conținut real, de calitate, niciun motor de căutare nu te va lua în seamă. Mai mult, orice încercare de a le păcăli va rezulta într-o penalizare ce poate dura luni întregi și să te coste enorm.
Un conținut de calitate, relevant pentru produsul sau serviciul pe care îl promovezi, publicat în mod constant îți va aduce poziții fruntașe la căutările organice. În plus, publicarea unui conținut unic și care se dovedește a fii din ce în ce mai citit, îți va aduce pe termen lung o recunoaștere, adică autoritate în domeniul respectiv.

Conținutul de calitate creează legături (link-uri)

Toată lumea din marketingul digital cunoaște acest fapt: cu cât mai multe site-uri creează legături către tine, cu atât locul tău în paginile de căutare este mai sus. Și cu cât ești mai sus, cu atât devii mai cunoscut și vinzi mai mult.
Dacă ceea ce ai pe o pagină, fie că este informație scrisă sau material video sau grafic este important și informativ pentru domeniul abordat, atunci vor exista multe persoane sau afaceri care vor accesa informația respectivă și se vor lega de ea ca punct de referință.

Crearea și consolidarea imaginii

Se vorbește foarte mult despre brand awarness, dar foarte multă lume este conștientă că de multe ori este nevoie să investești o sumă destul de generoasă pentru a crea o imagine stabilă. Dar acesta este cazul atunci când vrei să folosești instrumentele clasice de marketing și metodele ce necesită bani. Există însă o modalitate gratuită sau mult mai ieftină de a crea o imagine puternică și recunoscută: conținutul calitativ și informativ. Pe măsură ce lumea va afla că la tine găsește acele informații unice și importante pentru ceea ce caută și își dorește, vei deveni din ce în ce mai căutat. Lumea va cunoaște numele tău, va știi exact care este marca ta și nu va mai fi nevoie să investești sume enorme în alte forme plătite de publicitate în mediul online.

Este baza oricărei campanii in mediile sociale

Rețelele de socializare sunt una dintre cele mai bune modalități de marketing și publicitate digitală, iar de cele mai multe ori nu ai nevoie decât de conținut de calitate, care să producă un angajament din partea publicului.
Partajarea conținutului pe rețelele sociale poate genera adevărate campanii virale ce pornesc de la crearea de conversații, exprimarea părerilor și de ce nu, amuzamentul și joaca, toate specifice acestui tip de împărțire a informațiilor. Mai mult decât atât mediile sociale își pot aduce o cantitate mare de informații în ceea ce privește clienții tăi: dorințele lor, nemulțumirile, ce ar dori să îmbunătățești sau să dezvolți, etc.
Dar pentru ca toate cele de mai sus să funcționeze ai nevoie de conținut care să genereze toată această „zarvă”.

Educă și fidelizează cumpărătorul

Clientul tău are nevoie să știe exact ce cumpără, cum poate folosi achiziția sa și chiar informații adiacente legate de produsul vândut de tine. El trebuie să știe ce anume primește și ce anume tu nu poți oferi.
Dacă promiți ceva ce nu poți livra, acel client va reține. Așa este și în cazul conținutului. Dacă ceea ce scrii sau prezinți sau arăți nu are legătură cu ceea ce vinzi sau promovezi, atunci conținutul tău nu are sens pentru cel ce îl citește.
Internetul a devenit una dintre cele mai bune metode de publicitate, iar restul variantelor sunt deja în cădere liberă. Dar pe de altă parte utilizatorul de internet este mai sofisticat. Așa cum telespectatorul schimbă postul TV atunci când apare calupul de anunțuri publicitare, așa și utilizatorul de web, va evita acele site-uri cu publicitate excesivă și va bloca sau ignora publicitatea agresivă. Conținutul de calitate are puterea de a face potențialul client să se întoarcă încă o dată și încă o dată până când va deveni cu adevărat clientul tău.
Faptul că nu îl „forțezi” în niciun fel să audă sau să vadă mesajul tău publicitar, ci pur și simplu îi furnizezi niște informații, îl fac pe acesta să „te placă”. Vor aprecia că nu încerci să îi atragi cu „cel mai bun preț” sau „cea mai bună mașină de spălat”, ci poate doar cu informații legate de cum să speli rufele fără să le deteriorezi sau cum poate afecta uscatul rufelor în casă umezeala din pereți.

 

Motoarele de căutare devin din ce în ce mai sofisticate, iar utilizatorii din ce în ce mai pretențioși. Reclama agresivă nu mai este apreciată și nici măcar băgată în seamă. Pentru a atrage clienți trebuie să le oferi acestora un conținut care să îi informeze, care să îi emoționeze, să îi amuze și în final să îi atragă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *