Cum să produci constant conținut de calitate pentru brand-ul tău

Tot timpul auzi vorbindu-se de conținut, conținut, conținut…. Lumea spune chiar că acest „conținut ar fi regele”, dar regele cui? Conținutul este suveranul absolut al Internetului și al poziției tale atunci când cineva caută ceva. Dacă nu ai conținut sau ai foarte puțin motoarele de căutare precum Google nici nu te bagă în seamă și vei apărea undeva pe pagina 155 din 156. Dacă conținutul produs de tine este doar o copie a altora, Google chiar te va pedepsi trimițându-te din nou la coada listei.

Problema este că a produce conținut, a scrie articole, a publica materiale video sau audio pare extrem de dificil de făcut. De ce? Pentru că toată lumea spune că trebuie să faci asta în mod constant și în plus trebuie să îți și publicul, audiența, clienții, interesați de ceea ce publici.

Pentru a îți ușura munca mai jos găsești câteva idei ce te pot ajuta să îți găsești inspirația pentru a crea conținut.

Fii original

Originalitatea este acel ingredient al conținutului ce îți garantează calitate, dar și un număr foarte mare de vizitatori, alături, evident de o poziție foarte bună în clasamentul în motoarele de căutare. Din păcate este una dintre cele mai grele atribute de obținut.

Se vorbește foarte mult despre materiale originale, dar pentru că acestea au devenit extrem de importante la nivelul conținutului, foarte multă lume a ajuns la a confunda noțiunile. Faptul că scrii despre un anumit subiect, dar nu copiezi exact ce au spus alții, dar abordezi cam aceleași probleme sau teme, fără să aduci nimic nou, nu înseamnă originalitate.

Pentru a își putea păstra originalitatea sau doar pentru a o atinge, va trebui în primul rând să renunți la ideea că e nevoie să produci tone de conținut. Conținut de calitate și original se produce după ce ai studiat foarte multe materiale, ai analizat subiectul din mai multe puncte de vedere și ai gândit problema intens. De multe ori poate va fi nevoie să ceri părerea și ajutorul unor profesioniști în domenii conexe și aceasta cere timp.

Drept urmare dacă vrei conținut de calitate și original în același timp alege să publici conținut într-un ritm mai scăzut, dar care să aducă cu adevărat ceva în plus asupra subiectului abordat. Cercetează ceea ce scrii și nu te teme să ceri ajutorul acelor persoane care fac asta ca meserie: scriu conținut. Atenție însă pe cine contractezi! Dacă ești pasionat de subiectul abordat și dacă ai cunoștințe solide asupra acestuia, cu siguranță ai foarte multe păreri și opinii originale.

Folosește-te de rețelele sociale

Câteodată, oricât de mult te-ai chinui să găsești idei noi pentru conținutul tău ideile se încăpățânează să apară. Atunci trebuie să te ajuți singur, căutând inspirație de la alții.

Cu siguranță urmărești pe rețelele de socializare mai multe persoane, companii, branduri aparținând zonei de afaceri din care faci parte, dar ai acces chiar la cei ce te urmăresc pe tine, clienții tăi potențiali sau reali. Uită-te ce postează aceștia. Care sunt problemele comune care îi preocupă? Ce întrebări sau chestiuni îi nemulțumesc sau de ce răspunsuri au nevoie? Care sunt comentariile lor legate de ce ai scris tu sau de ceea ce ai postat? Au nevoie de explicații suplimentare sau un ghid pentru ceva anume?

Răspunsurile la întrebările de mai sus sunt multiple. Dar ceea ce le face prețioase este faptul că ele sunt idei, puncte de pornire pentru conținutul tău. Și este ceea ce publicul tău are nevoie, deci cu siguranță va fi apreciat și considerat de calitate.

Creează titluri atrăgătoare

Un titlu de articol care pare șocant sau incitant te va provoca să îl citești chiar dacă nu intenționai sau chiar dacă nu erai așa interesat de subiectul respectiv. De câte ori ți s-a întâmplat să faci un scroll pe Facebook sau Instagram așa ca să mai treacă timpul, dar un titlu ți s-a părut așa interesant că ai accesat imediat linkul și l-ai citit? Titlul era atât de incitant încât nu te-ai putut abține.

Pentru ca un titlu să fie bun, el trebuie să fie scurt, iar dacă dorești eventual să aduci lămuriri asupra subiectului la care te referi atunci poți crea un subtitlu chiar sub el care să explice poate în mai multe cuvinte. Există formule de crearea titlurilor care sunt testate și funcționează. „Cum să …”, „X pași pentru a ….”, „De ce ….?”, „x secrete pentru a …”, iar lista poate continua.

Creează-ți propria rutină

Sunt oameni care pot crea sau pot gândi cel mai bine la prima oră, pentru că atunci simt că sunt mai inspirați. Alții însă preferă liniștea mormântală a nopții pentru a nu fi distrași de nimic. Învață care este acel moment al zilei pentru tine și rezervă câteva ore pentru activitatea creării de conținut. Stabilește una, două sau trei zile pe săptămână, în funcție de necesitățile și posibilitățile tale în care câteva ore va trebui să creezi conținutul. Nu te întrerupe să faci altă activitate legată de munca sau atribuțiile tale. Dacă vrei să te plimbi prin birou sau să bei o cafea, un ceai, fă-o. Dar în niciun caz nu te apuca de altă sarcină!

Vezi ce anume ți se potrivește ție pentru a reuși să creezi acel conținut de calitate de care ai nevoie. În timp vei descoperi că dacă îți creezi o rutină clară vei putea produce mai repede decât te așteptai.

Orice ar fi nu uita că de fiecare dată calitatea este mai importantă decât cantitatea! Nu încerca să publici conținut nou de 20 de ori pe săptămână pentru că ți-a spus lumea că trebuie să fie mult ca să te bage Google în seamă. Pune conținut pe web sau pe rețelele de socializare o dată sau de două ori pe săptămână dacă constați că asta este optim pentru tine. Calitatea a ceea ce publici va fi mult mai apreciată atât de cei cărora te adresezi, dar și de „mofturosul” Google.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *