Concursul pentru desemnarea unui logo pentru Municipiul Oradea și al său (ne)câștigător

Logo Oradea

Pe data de 9 februarie Municipiul Oradea a lansat concursul public prin care persoanele fizice, ori juridice și-au putut transmite propunerile pentru ceea ce organizatorii acestui demers își doreau să devină logo-ul Municipiului Oradea. Însă, din păcate, acest demers s-a lăsat cu un gust amar pentru toți cei care au contribuit și și-au transmis propunerile creative, deoarece organizatorii au decis să nu desemneze drept câștigătoare nicio propunere creativă, după ce, timp de mai bine de o lună de zile (până pe 16 aprilie, deadline-ul pentru depunerea propunerilor fiind 11 martie) s-au dezbătut intens propunerile, o decizie de stil pur românesc. 180 de propuneri au fost trimise spre organizatori, 172 de propuneri au îndeplinit cerințele și au intrat la jurizare.
Printre cele 172 de propuneri s-au numărat și propunerile făcute de Creative Director-ul eMediaLab, Adina Croitoru, exemplificate mai jos, atât la nivel grafic, cât și transpuse pe niște obiecte reale:

emedialabemedialabemedialabemedialabemedialab

Prima propunere grafică pentru concursul de atribuire a unui logo pentru Municipiul Oradea abordează un element-cheie, cu care zona geografică a orașului se identifică adesea, anume lotusul (floarea de nufăr), atât de des întâlnit în zonă.
Am considerat că acest element grafic stilizat are popularitate la nivel internațional, iar orașul Oradea se poate raporta cu succes la acest simbol. Datorită ușurinței cu care acesta poate fi reținut atât la nivel național, cât și internațional, poate deveni principala identitate vizuală pentru turismul din zonă, iar potențialul turistic al Oradei, prin apele sale termale, poate fi utilizat ca principal context pentru atragerea investițiilor și dezvoltarea orașului.
Florea de nufăr reprezintă, în același timp, fragilitate – valorile orașului, care trebuie protejate -, dar și eleganță, maiestuozitate, fiind un simbol al frumuseții și al rarității.
Culorile utilizate sunt vii, transmit dinamism și se transpun în dorința de evoluție, dezvoltare. Folosirea cu precădere a galbenului inspiră seninătate și optimism.

emedialab
emedialabemedialabemedialabemedialab

Cea de-a doua propunere grafică pentru concursul de atribuire a unui logo pentru Municipiul Oradea abordează un element arhitectonic-simbol pentru oraș, turnul Primăriei, acesta fiind stilizat și introdus ca element-cheie ce definește arhitectura orașului. Ceasul turnului nu are doar un rol decorativ, reprezentând totodată litera “O” din numele orașului Oradea. Ora indicată de acesta are o semnificație aparte, dând astfel sensul noii direcții spre care se îndreaptă orașul – “Oradea Nouă” sau “Noua Oradea”.
Considerăm că această abordare îmbină perfect un element arhitectonic emblematic pentru Oradea și fontul futuristic utilizat, alături de mesajul transmis – “Oradea Nouă”. Turnul stilizat al Primăriei a fost utilizat cu precădere pentru transmiterea acestui mesaj.
În ceea ce privește cromatica logo-ului, este respectată nuanța clădirii conturate, iar albastrul folosit pentru denumirea orașului (mai puțin litera “O”) nu este ales întâmplător, aceasta fiind, de regulă, o culoare care inspiră credibilitate, putere și încredere – încredere în capacitatea de dezvoltare a orașului. Prima literă din denumirea orașului este marcată distinct și din punct de vedere al culorii pentru a atrage atenția asupra însemnătății conținutului său (ideea de “Oradea Nouă” sau “Noua Oradea”).

Încurajăm ca astfel de demersuri să fie bine definite pe viitor și organizatorul să precizeze exact elementele definitorii pentru propunerile creative.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *