Cum este eficientă colaborarea cu o agenție de marketing online?
O agenție de marketing online, pentru a fi eficientă și a livra rezultatele dorite de către client are nevoie să se ocupe de toate aspectele ce țin de marketing online ale unei afaceri.
Ce înseamnă acest lucru?
Odată început contractul cu o agenție de marketing online, aceasta trebuie să stabilească linia de comunicare a brand-ului de care urmează sa se ocupe, să stabilească planul editorial de postări pentru rețelele sociale, campaniile care urmează să fie făcute, obiectivele SEO, campaniile PPC, să propună idei pentru ședințe foto/video ce urmează să fie făcute în concordanță cu planul editorial de postări care urmează să fie publicat, ori stabilește identitatea vizuală cu care afacerea ta se va identifica în mediul online. Cu alte cuvinte, trebuie să preia tot marketing-ul online al clientului.
De ce spunem asta?
Imaginează-ți cum ar fi să împarți aceste task-uri către X persoane: cineva să facă planul editorial de postări, cineva să stabilească ce campanii de email marketing urmează să facă, specialistul SEO propune și el propriile sale idei și percepții asupra acțiunilor și măsurilor care trebuiesc luate, iar webmaster-ul se ocupă de platforma ta web după cum consideră. Într-o agenție aceste lucruri sunt asigurate de specialiști, care sunt colegi și care acționează în consecință, abia după ce strategia globală de marketing online a fost trasată și vor lucra împreună pentru obținerea celor mai bune rezultate.
Dacă lași afacerea ta pe mâinile unor oameni care nu comunică între ei și acționează fiecare după ce consideră fiecare că este bine să fie făcut, este calea spre eșec.
O agenție de marketing online nu înseamnă niște persoane care scriu niște postări pe Facebook, doar pentru ca pagina afacerii tale să publice ceva constant, ci o agenție de marketing online înseamnă un adevărat partener pentru afacerea ta, partener capabil să dezvolte brand-ul și să maximizeze vânzările. Da, agenția de marketing online trebuie privită ca un partener de business, cu care ești într-o comunicare permanentă.
Cum se lucrează cel mai eficient cu o agenție de marketing online?
Putem vorbi despre cum alegem noi să lucrăm cu clienții noștri: întotdeauna ne dorim ca din partea clientului să fie desemnat un reprezentant (poate fi chiar owner-ul afacerii), cu care să fim în legătură permanentă pentru trasarea obiectivelor de marketing și în urma propunerilor noastre poate lua decizii pentru afacerea/brand-ul respectiv.